1 637 lukukertaa ·
6 vastausta
2k lukukertaa
6 vastausta
Sorakasa maan korottamiseen.
Hei ajattelin kysyä teiltä, jotka olette kohdanneet saman ongelman, kun maa on liian syvä rakentamiseen. Rakennusyrityksen mies oli täällä tänään ja tarkisti meidän maamme, onko paljon tehtävää, ja hän sanoi, että meidän pitäisi nostaa sitä hieman. Hän ei koskaan sanonut kuinka paljon, mutta että tarvitsisimme soraa siihen ja että se maksaisi meille 30-80000. Eikö kunnan pitäisi kattaa se? Se on paljon rahaa myös tuollaiseen... Toivottavasti joku voi vastata kysymykseeni.. Tuntuu siltä, että unelma unelmatalomme rakentamisesta menee pieleen 😫
Mietin myös, kuinka ajattelet, että kunnan pitäisi vastata rakennuskustannuksistanne? Oletteko ostaneet tontin kunnalta?
Me ostimme kunnan tontin, mutta ostajana täytyy itse tutkia maaperä ja laskea, mitä se tulee maksamaan (voi olla sekä räjäytystä, paalutusta, täyttöä jne.).
Me ostimme kunnan tontin, mutta ostajana täytyy itse tutkia maaperä ja laskea, mitä se tulee maksamaan (voi olla sekä räjäytystä, paalutusta, täyttöä jne.).
Kyllä se on kunnalta, tulevat naapurimme ovat rakentaneet talon ja jotkut tutut, jotka aikovat rakentaa talon samalle alueelle, ovat saaneet kiviä tontilleen ja kunta on vastannut niistä. Tarkoitan, eikö heidän pitäisi vastata myöskin sorasta? Se aiheuttaa vain kuluja kulujen jälkeen. Kun ostamme maata kunnalta, mielestäni sen pitäisi olla niin hyvässä kunnossa, että voi vain alkaa rakentaa ilman, että on paljon esteitä.
Tervetuloa karuun todellisuuteen, miksi oletatte että kunnan pitäisi maksaa rakennuksenne? Jos se on alle 30-80 000, selviätte vähällä. Uskokaa minua, tiedän, koska rakennan juuri uutta ja kuten harry73 kirjoittaa, laskekaa mieluummin isommalla summalla. Maanrakennustyöt ovat vaikein osa arvioida ennen kuin on oppinut vaikeimman kautta. En halua maalata pirua seinälle, mutta jos lisäätte 80 000 siihen, vaikuttaa siltä, että olette laskeneet liian alakanttiin koko budjetin valitettavasti.
Klikkaa tästä vastataksesi