Hei!

Olen ajatellut rakentaa ruokakomero kuivatuotteille ja muulle meidän sisäportaiden alle. Tuntuu olevan hyödyntämätön ja hyvä tila tähän.

Käännyn täällä asiantuntijoiden puoleen saadakseni vinkkejä hyvistä ja sopivista materiaalivalinnoista. Liitän mukaan kuvia ja lista kysymyksiä alla.

1. Ajattelen laittaa peitteen tilasta askelmien väliin. Haluan, että "peitelevy", joka peittää tilan, olisi mahdollisimman samanlainen kuin olemassa oleva askelma. Otan mielelläni vastaan vinkkejä sekä materiaalivalinnoista että toteutustavasta. Katso kuva nähdäksesi, mitä tilaa tarkoitan.
Puuportaat ylhäältä kuvattuna, joissa näkyy väliin jäävä tila. Taustalla on valkoiset seinät ja lattia.

2. Suuremmille "peitelevyille" mietin myös, mikä materiaali olisi helpoin ja kaunein yhdistää olemassa olevaan.
Valkoiset portaat puulattialla, portaiden alla säilytystilaa. Täydellinen paikka rakentaa ruokakomero. Korikori ja vihreä patja näkyvissä. Portaat, joiden alla on avoin tila säilytystä varten. Yläpuolella on valkoiset kaiteet, ja lattia on puuta.

3. Ajattelen myös ovea etureunalle (portaan vasemmalle puolelle). Materiaalivalinnat ja vinkit toteutustavasta otetaan kiitollisena vastaan.

Kiitos etukäteen!

Kiva projekti. Puu on materiaali, jota etsit.

Säätöaskeleet: Korvaa nykyiset säätöaskeleet laudalla, joka peittää. Pitäisi onnistua 250x34 tai liimapuulevyn osilla. Käytä 28x28 listaa kiinnittääksesi alapuolelta. (Tai uudelleenkäytä nykyistä).

Oven ja ympäröivät seinät asettaisin 45x45 rungolla. Päällystäisin ne pystysuoralla helmipaneelilla ja valmistaisin oven pystysuoralla helmipaneelilla myös. Aseta ilmanvaihtoaukko oven viereen ja toinen oikealle portaista.

• Tykkään
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
P
Toinen vaihtoehto on päällystää nousutasot ohuemmalla mäntyvanerilla, joka kiinnitetään pienellä noin 20x20 rimalle sisäpuolelta.

Oven ympärillä olevan seinän voisi päällystää puulla tai kipsillä kuten ympäröivät seinät, samoin kuin suuri avoin osa portaiden alla.

Kiva projekti😊

S Småbrukaren sanoi:
Kiva projekti. Puu on materiaali, jota etsit.

Porrasaskelmat: Korvaa nykyiset porrasaskelmat levyllä, joka peittää. Pitäisi toimia 250x34 tai laminoidun puun hyllylevyn osia. Käytä 28x28 listaa kiinnittämiseen alapuolelta. (Tai hyödynnä uudelleen nykyinen).

Oven ja ympäröivät seinät kehyksisin 45x45:llä. Päällystäisin ne pystysuoralla helmipontilla ja valmistaisin oven myös pystysuorasta helmipontista. Asenna ilmanvaihtoventtiili oven viereen ja yksi portaiden oikealle puolelle.
Kiitos. Joo, olin ajatellut puuta ja haluan mielellään saada sen mahdollisimman samanlaiseksi nykyisiin askelmiin verrattuna. Laminoidun puun hyllylevy ei ole huono idea. Tykkään myös alla mainitusta ajatuksesta ohuemman mäntypuun vanerista.

Mitä tyyppistä puutavaraa ajattelit, että olisi 250x34?

Minulla on joitakin lautoja, jotka ovat niin leveitä. Ehkäpä et löydä niitä Byggmaxista 😂

S Småbrukaren sanoi:
Minulla on joitain lankkuja, jotka ovat niin leveitä. Ehkä et löydä sellaisia Byggmaxista 😂
Miten minun pitäisi käsitellä puuta? Jotain lakkaa?

Yksi asia on kaapin runko. Se voi olla mistä tahansa rakennusmateriaalista (OSB, yksinkertainen vaneri, tukipuut.) Sitten pintakäsittely. Siellä on tyylikkäitä vanereita, ponttilankkua ja muuta pintakäsittelyyn.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.