13 772 lukukertaa ·
18 vastausta
14k lukukertaa
18 vastausta
Sisusta kontti
On mahdollista ruuvata kiinni koolaukset lattiaan sekä yläreunaan, jossa on neliöprofiili, mikä estää ruuvien näkymisen. Kun eristämme kontteja, käytämme 45x45 puukoolauksia, 50mm solumuovia ja 12mm vaneria seinissä ja katossa. Avauskelpoisella sivulla varustetuilla konteilla on matalampi kattokorkeus, koska ne ovat ylimääräisesti vahvistettuja, mutta en tiedä, tarvitsetko tehdä sitä, kun konttisi on saman paikan päällä koko ajan.
On olemassa valmiita eristesettejä 6, 8, 10 & 20 jalan kontteihin. Voin katsoa mistä tilasin. Se EI ollut täältä: http://www.nordfarbo.se/system/visa.asp?FID=500&HID=459&HSID=6204&ActMenu=15970, sillä emme käyttäneet puulistoja, mutta ajatus on sama.
Vanha ketju lainattavaksi, mutta jatkan silti..MathiasS sanoi:
Ymmärrän täysin, miten ajattelet koskien kondensaatiota ja kosteutta, jotka voivat lopulta johtaa homeeseen ja ruosteeseen..
Mutta olen miettinyt, miten myytävät "ammattimaisesti eristetyt" kontit selviävät näistä ongelmista.
Ne, jotka myydään 30 mm solumuovilla ja vanerilla sisäpuolelta eristettynä?
Osaavatko he jotain, mitä me emme osaa?
Olen itse laittamassa kuntoon pientä 10 jalan konttia, turvalliseen säilytykseen halkopilkkojalle, ruohonleikkurille ja erilaisille työkaluille kuten katkaisu/jiirisaha ym..
Haluaisin tietenkin sen olevan kondenssivapaa ja vaikka lämpö ei sinänsä ole välttämättömyys, olen miettinyt vähän eristystä..
Ennen talvea myös muutamia kattotuoleja nostetaan kantamaan peltikattoa, joka ulottuu muutaman metrin ja muodostaa "carportin" traktorille...
Ystävällisin terveisin, Andreas
Mielellään joitakin kuvia lopputuloksistaclain sanoi:
Vanha ketju siteerata, mutta jatkan silti..
Ymmärrän täysin, miten ajat, kun on kyse kondenssista ja kosteudesta, joka voi johtaa lopulta homeeseen ja ruosteeseen..
Mutta olen miettinyt, miten nuo "ammattilaisten eristämät" kontit, joita myydään, välttävät nämä ongelmat.
Ne, jotka myydään eristettynä 30mm solumuovilla ja vanerilla sisältä?
Onko heillä jotain, mitä me emme osaa?
Olen itse tekemässä pientä 10 jalan konttia kuntoon, turvalliseksi säilytykseksi halkomakoneelle, ruohonleikkurille ja erilaisille työkaluille, kuten jiirisahalle ym..
Haluan toki sen olevan kondenssiton ja vaikka lämpö itsessään ei ole välttämättömyys, olen miettinyt hieman eristystä..
Ennen talven tuloa muutamat kattotuolit kantavat myös peltikaton, joka tulee ulottumaan muutaman metrin ulos ja muodostaa "carportin" traktorille...
Terkkuja Andreas
Klikkaa tästä vastataksesi