Talomme vuodelta 1970 on parveke, joka on upotettu kattoon. Kun sataa lunta ja vettä, tulee tämä siis parvekkeen lattialle (betonille). Yhdessä kulmassa on lattiakaivo vedenpoistoon kattotiilien alla. Kaikki sadevedet kattolta parvekkeen yläpuolelta johdetaan "väärään kulmaan" ja niiden on mentävä koko alueen yli saavuttaakseen lattiakaivon. "Kaato" kaivoon on melko OK, ja yleensä tämä toimii OK. Mutta erittäin suurilla sademäärillä voi kuitenkin vettä tunkeutua taloon. Olemme miettineet parvekkeen kattamista. Mutta emme näe järkevää ratkaisua. Lisäksi se olisi kallista ja yleensä parveke toimii.
Olen nähnyt verkossa, että betonia voidaan pintakäsitellä ja tehdä se tiiviiksi. Mutta on olemassa erilaisia materiaaleja/menetelmiä. Onko jollakulla vinkkejä tämän suhteen, ja voiko tämän tehdä itse

Edit: ongelma ei siis ole se, että syöksytorvi on väärässä kulmassa, eikä sitä voi siirtää. "Oikeassa kulmassa" on parvekkeen ovi.
On olemassa useita valmisteita ja menetelmiä betonin pintakäsittelyyn (silaani, vesi- lasi, saippua, vaha, öljy, parafiini, hartsi, lakka jne.). Jotkut voivat toimia vähän paremmin kuin toiset tai antaa eri sävyn ja kiillon pinnalle. Paitsi että sitoo pölyä betoniin, halutaan myös, että ne tekevät pinnan jokseenkin likaa hylkiväksi ja helppohoitoiseksi.

• Balkongin kaaviokuva vinttikattossa, jossa näkyy veden virtaussuunta viemäriin. Sininen nuoli osoittaa vettä kulkevan poikki betoni lattian.
Rickard.
Mikään siitä, mitä mainitset, ei ole vedenpitävää, on olemassa muita/erilaisia etuja eri käsittelyillä, mutta tarvitset vedeneristyksen, joka estää veden tunkeutumisen betoniin.

Eikö vettä voi johtaa kauemmas oikealle kuvaasi niin, että se päätyy katolle sen sijaan? Tai putki, joka seuraa kattoa alas ja ulos reunan yli?

Rickard. Rickard.ag sanoi:
Mikään mainitsemistasi ei ole vedenpitävä, eri käsittelyillä on erilaisia etuja, mutta tarvitset vesieristyksen, joka estää veden tunkeutumisen betoniin.
Tarkalleen. Sitä minä etsin. Mitä vesieristystä käytetään tässä yhteydessä? Luulin, että Vattenglas teki juuri tämän.

snuttjulle snuttjulle sanoi:
Eikö vettä voi johtaa pidemmälle oikealle kuvassasi niin, että se päätyy katolle? Tai putki, joka seuraa kattoa alas ja ulos reunan yli?
Mjaa, ongelmana on myös se, että itse parveke on avoin/katoton. Eli syöksytorvi vain pahentaa pääongelmaa, nimittäin rakenteessa on aukko katossa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.