6 314 lukukertaa ·
5 vastausta
6k lukukertaa
5 vastausta
Sisältääkö tämä liima asbestia?
Hei!
Vielä yksi ketju tästä asiasta…
Olen poistamassa muovimattoja ja linoleummattoja kellarissa. Viimeisessä huoneessa, jossa linoleummatto oli, on jonkinlainen paperi ja sen alla jotain mustaa paperin ja betonin välissä. Katso kuvat
Se haisee voimakkaasti, minusta se tuoksuu tervalta.
Talo on rakennettu 1976.
Mitä suosittelisitte minun tekevän? Suunnitelmana on hioa betonilattia ja laittaa klinkkeriä.
Muuten, muualla kellarissa, missä oli muovimatto, oli beigenväristä liimaa, joka haisi hieman "mintulle". Olen kuullut, että tätä ainetta voi olla useissa liimoissa, ei vain mustassa liimassa.
Mikä on tyypillistä asbestiliimalle, voiko tehdä omia poissulkevia tarkastuksia vai täytyykö minun lähettää näytteitä?
Vielä yksi ketju tästä asiasta…
Olen poistamassa muovimattoja ja linoleummattoja kellarissa. Viimeisessä huoneessa, jossa linoleummatto oli, on jonkinlainen paperi ja sen alla jotain mustaa paperin ja betonin välissä. Katso kuvat
Se haisee voimakkaasti, minusta se tuoksuu tervalta.
Talo on rakennettu 1976.
Mitä suosittelisitte minun tekevän? Suunnitelmana on hioa betonilattia ja laittaa klinkkeriä.
Muuten, muualla kellarissa, missä oli muovimatto, oli beigenväristä liimaa, joka haisi hieman "mintulle". Olen kuullut, että tätä ainetta voi olla useissa liimoissa, ei vain mustassa liimassa.
Mikä on tyypillistä asbestiliimalle, voiko tehdä omia poissulkevia tarkastuksia vai täytyykö minun lähettää näytteitä?
Jäsen
· Korpilombolo
· 3 610 viestiä
Ainoa tapa olla varma on analyysi.J_P_K sanoi:
Hei!
Vielä yksi ketju tästä…
Olen poistamassa muovilattioita ja linoleumimattoja kellarista. Viimeisessä huoneessa, jossa linoleumimatto oli, sen alla oli jonkinlaista pahvia, jota seurasi jotain mustaa pahvin ja betonin välissä. Katso kuvat
Se haisee pistävältä, minusta tuntuu, että se haisee terva.
Talo on rakennettu 1976.
Mitä neuvotte minua tekemään? Suunnitelmana on hioa betonilattia ja asettaa klinkkerit.
Muuten, muualla kellarissa, missä oli muovimatto, oli beigeä samankaltaista liimaa, joka haisi vähän "mintulta" tyyliin. Olen kuullut, että tätä sontaa voi olla useammassa liimassa kuin vain mustassa liimassa.
Mikä on tyypillistä asbestiliimalle, voiko tehdä joitain omia poissulkevia tarkastuksia tai onko pakko lähettää näytteitä?
On luultavasti suunniteltu vedeneristeeksi eikä todennäköisesti sisällä asbestia. Asennusliima ei ole suurin asbestiriski 70-luvun alkuosan muovimattojen kanssa. Monet vinyylimatot sisälsivät pohjakerroksen, joka oli lähes puhdasta asbestia (krysotiiliasbestipahvia). Se pölyää erittäin paljon, kun se puretaan.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Kan detta vara asbest? Plastmatta och mörkt lim
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Ser detta ut som svartlim?
Är det sannolikt att detta material innehåller asbest?
Är detta stenlim?
Hantverkare -
Vad är detta? När jag trodde jag skulle byta glimtändaren
Belysning