Hei!

Vielä yksi ketju tästä asiasta…

Olen poistamassa muovimattoja ja linoleummattoja kellarissa. Viimeisessä huoneessa, jossa linoleummatto oli, on jonkinlainen paperi ja sen alla jotain mustaa paperin ja betonin välissä. Katso kuvat

Se haisee voimakkaasti, minusta se tuoksuu tervalta.

Talo on rakennettu 1976.

Mitä suosittelisitte minun tekevän? Suunnitelmana on hioa betonilattia ja laittaa klinkkeriä.

Muuten, muualla kellarissa, missä oli muovimatto, oli beigenväristä liimaa, joka haisi hieman "mintulle". Olen kuullut, että tätä ainetta voi olla useissa liimoissa, ei vain mustassa liimassa.

Mikä on tyypillistä asbestiliimalle, voiko tehdä omia poissulkevia tarkastuksia vai täytyykö minun lähettää näytteitä?

• Musta ja ruskea kerros kellarikerroksen lattialla, jossa on vanhaa linoleummaton liimaa ja paperia. Rakennusaineita poistovaiheessa.
  • Musta, karkeapintainen materiaali, mahdollisesti tervaa tai liimaa, kerrostuneena kerroksen alla kellarissa. Rakennusmateriaalin poiston jäämiä.
J_P_K J_P_K sanoi:
Hei!

Vielä yksi ketju tästä…

Olen poistamassa muovilattioita ja linoleumimattoja kellarista. Viimeisessä huoneessa, jossa linoleumimatto oli, sen alla oli jonkinlaista pahvia, jota seurasi jotain mustaa pahvin ja betonin välissä. Katso kuvat

Se haisee pistävältä, minusta tuntuu, että se haisee terva.

Talo on rakennettu 1976.

Mitä neuvotte minua tekemään? Suunnitelmana on hioa betonilattia ja asettaa klinkkerit.

Muuten, muualla kellarissa, missä oli muovimatto, oli beigeä samankaltaista liimaa, joka haisi vähän "mintulta" tyyliin. Olen kuullut, että tätä sontaa voi olla useammassa liimassa kuin vain mustassa liimassa.

Mikä on tyypillistä asbestiliimalle, voiko tehdä joitain omia poissulkevia tarkastuksia tai onko pakko lähettää näytteitä?
Ainoa tapa olla varma on analyysi.

• Tykkään
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
Musta näyttää asfalttimaiselta, ja sellaista on käytetty vesieristeenä.

On olemassa linoleumimattoja, jotka sisältävät asbestia.

On luultavasti suunniteltu vedeneristeeksi eikä todennäköisesti sisällä asbestia. Asennusliima ei ole suurin asbestiriski 70-luvun alkuosan muovimattojen kanssa. Monet vinyylimatot sisälsivät pohjakerroksen, joka oli lähes puhdasta asbestia (krysotiiliasbestipahvia). Se pölyää erittäin paljon, kun se puretaan.

Krysotiili ska det vara inte krysoliitti.

Päivitys näin jälkikäteen: Liima EI sisältänyt asbestia analyysin jälkeen. Muille, jotka lukevat ja miettivät samaa asiaa: Lähettäkää näytteet, jos olette huolissanne, ja säästäkää itsenne epävarmuudelta ja ahdistukselta.

• Tykkään
Alexander Junior ja 1 muu
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.