Huomaan nyt, kun pöytäni on melkein valmis, että olen käyttänyt sisäliimaa. Se on pieni pöytä, joka ei ole tarkoitettu kestämään enempää rasitusta kuin kahvikuppi ja muuta, jota laitan sohvan viereen terassille. Onko se kylmä, sade vai ulkopuolisuuden tunne, jota liima ei kestä? Ja mitä tapahtuu, kun sataa sen päälle, tai mikä se sitten onkaan, jota se ei kestä - räjähtääkö se ja vie puolet korttelista mukanaan, vai tarkoittaako se vain, että se on hieman vähemmän kestävä muutaman vuoden ulkona olon jälkeen?

Nyt olen enimmäkseen tehnyt pöydän harjoitellakseni vanhoja puutyötaitojani, enkä oikeasti tarvitse sitä, mutta tuntuu hieman kurjalta, jos olen tehnyt jotain, joka kuolee pois ennen pääsiäistä.

Ole rauhassa, et ole ensimmäinen joka on tehnyt niin. Voit käyttää sitä ulkona kesällä, jos suojaat sen sateelta. Ajattele vanhoja keittiötuoleja, joiden liima oli vielä herkempi.

Aivan, mutta kesä sateen suojassa on kuin sisällä. Koska tämä on enemmän harjoitusrakennelma kuin kaivattu pöytä, aion todennäköisesti laittaa sen ulos ja antaa sen sekä seistä että jäätyä ja kastua. Olen enemmän utelias kuin huolissani pöydästäni.

Riski on, että liimasaumat liukenevat veteen. Nyt en tiedä mitä olet liimannut, mutta jos se on liimapuulevyinen pöytälevy, niin se ei ole hyvä idea, riippumatta liimatyypistä, jos se altistuu sateelle. On syy siihen, miksi melkein kaikilla ulkokalusteilla on laudat, joissa on välit pöytälevynä.

Se on kuten @vectrex kirjoittaa: on hyvä välttää liimasaumoja ulkona. Ulkokäyttöön tarkoitetut liimat, kuten PU-liima, eivät ole niin mukavia käyttää huonekaluprojekteissa.

V vectrex sanoi:
Riskinä on, että liimasaumat hajoavat veden vaikutuksesta. En tiedä, mitä olet liimannut, mutta jos se on esimerkiksi pöytälevy, joka on liimasauma, ei ole hyvä idea altistaa sellaista sateelle liimatyypistä riippumatta. On syynsä siihen, miksi melkein kaikissa ulkokalusteissa on lautoja rakoineen pöytälevynä.
Niin pitkälle pääsin, ennen kuin huomasin virheen, olivat jalat ja kehys. Sitten siihen pitäisi laittaa säleet "levynä" ja hylly alle, mutta ne saadaan oikealla liimalla. Kuten sanottu, olen enemmän utelias kuin huolestunut, koska tämä oli lähinnä projekti harjoittelua varten.

Puinen kehys keskeneräisestä projektista, jossa on jalat ja runko. Seuraavaksi projektiin lisätään rimat ja hylly.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.