10 050 lukukertaa ·
18 vastausta
10k lukukertaa
18 vastausta
Sisäkitka ulko-ovelle. Ratkaisu?
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
On selvää, että laminaattilattia on lisätty myöhemmin, ja siksi on vaikeaa sovittaa kynnys lattiaan. En usko, että tähän ongelmaan on nopeaa ratkaisua, joka on lisäksi tyylikäs ja kestävä. Uskon, kuten useat ovat maininneet, että on vaikea leikata metallilistoja niin, että ne peittävät myös raon karmien sisäreunan ja laminaattilattian välillä. Nähtyäni henkku:n piirrosluonnoksen olen melko varma, että tarvitaan puinen ylityskynnys, mieluiten tammesta. Jos käytettävissä on jyrsinkone tai hyvä käsijyrsin ohjainkiskolla, sen voi tehdä yhdestä kappaleesta; muuten se on tehtävä osissa (korkeusmielessä). Uuden yläosan täytyy asettua kynnyksen korkeimpaan kohtaan ja laminaattilattialle ilman, että se kiinnittyy jälkimmäiseen. Vaihtoehtona on sahata kynnys pois ja valmistaa uusi. Siinä tapauksessa tämä ei olisi ensimmäinen kerta historiassa, kun näin tapahtuu.
Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että voi tehdä tyylikkäämpää kuin metallilista, mutta se ei ole jotain, mihin tavallisilla ihmisillä yleensä on välineitä. Metallilistan leikkaaminen oikeaan pituuteen ja sitten urien tekeminen molempiin päihin pistosahalla on jotain, minkä useimmat osaavat ja se on kohtalaisen hyvä ratkaisu.justusandersson sanoi:On selvää, että laminaattilattia on lisätty jälkikäteen ja siksi on vaikeaa sovittaa kynnystä lattiaan. En usko, että tähän ongelmaan on nopeaa ratkaisua, joka olisi myös tyylikäs ja kestävä. Uskon, kuten monet muutkin, että on vaikeaa leikata metallilistoja siten, että ne peittävät myös raon karmien sisäpinnan ja laminaattilattian välillä. Nähtyäni henkku:n yksityiskohtaisen piirroksen olen melko varma, että täytyy rakentaa puinen, mielellään tammesta tehty, ylittävä kynnys. Jos on käytettävissä jyrsin tai hyvä käsiylätuurna ohjurilla, voi tehdä sen yhtenä kappaleena, muuten se täytyy tehdä osissa (korkeuden suhteen). Uuden yläosan tulee tukeutua kynnyksen korkeimpaan osaan ja laminaattilattiaan, mutta ei saa kiinnittyä jälkimmäiseen. Vaihtoehto tälle on sahata kynnys pois ja tehdä uusi. Siinä tapauksessa se ei olisi ensimmäinen kerta historiassa.
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Niin, siitä tulee kyllä hankalaakulle sanoi:
Ehkä leikkaamalla suoran viillon kynnyksen suuntaisesti.
Mikä tahansa on kyllä siistimpää kuin nämä alumiinilistat!
Ei, ne liikkuvat hyvin vähän, ovat melkein "kuollut" materiaali.kulle sanoi:
Mutta OK, millimetrin pehmeä sauma voidaan ehkä sopia hoitavan homman
Aivan kuten ajattelinkin myös.kulle sanoi:
Luulen, että olen päättänyt käyttää tähän tarkoitukseen alu-listaa, se on helpointa minulle. Toki, tammilista olisi kauniimpi, mutta minun on vaikea löytää rakennusliikkeistä tarpeeksi ohutta valmiiksi sahattua palaa, joka myös täsmäisi leveyteen, jotta se peittäisi raon lattian ja kynnyslistan välillä.
Voisin sahata sen itse, mutta se ei näyttäisi hyvältä niillä työkaluilla, jotka minulla on, reunat vain murtuisivat hajalle.
Klikkaa tästä vastataksesi