Hei!
Yhdessä talousrakennuksistamme on kylmäkellari, johon ajattelin vaihtaa katon, koska se on lahovaurioitunut. Kylmäkellarin yläpuolella on ullakko, jota käytetään kylmäsäilytykseen. Olen purkanut katon ja vienyt ulos kaiken sahanpurun ja vanhan katon. Sahanpurun alaosa, lähempänä sisäkattoa, oli kostea, ja sisäkatto oli hyvin lahonnut. Ullakon lattia on kuitenkin erinomaisessa kunnossa.

Mitä mieltä olette tästä jälleenrakentamisesta?
1) Vahvistaa lisää kantopalkkeja
2) Eristää kivivillalla ja jättää ilmarako ullakon lattian kohtaan.
3) Asettaa höyrysulku eristeen päälle
4) Asentaa ulkokipsilevyt sisäkatoksi.

Vai pitäisikö ilmarako olla kipsilevyä vasten? Vaikea sanoa, mikä on lämmin ja kylmä puoli nimittäin.

Kylmäkellari tehtiin 1950-luvulla, ja siinä on kaksi ilmanvaihtoreikää, yksi matalalle sijoitettu, joka menee ylöspäin ja ulos putken kautta, ja toinen venttiili on korkealle sijoitettu vastakkaiselle kulmalle. Talo sijaitsee suuren kiven vieressä, joten taloa pitkin valuu paljon vettä, mutta se ratkaistaan erikseen ja myöhemmin.
/Thomas
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.