Hei kaikki rakentajakaverit!

Etsin paneelia sisäkattooni, koska minulla on korkea katto (yli 5 metriä) ja haluaisin melko leveän sileäsponttipaneelin (140-170 mm).
Onko kenelläkään kokemuksia jostain vastaavasta? Olen puhunut eri timpureiden kanssa, jotka uskovat, että se voi aiheuttaa ongelmia, osittain paneelin laadun kanssa (oksat ja vastaava) ja osittain kutistumisen kanssa, kun se liikkuu (poistuu pontista?).
Olen miettinyt MDF:ää (jos saatavilla on sileäspontti?), mutta minulla on tunne, että siitä tulee hieman steriili, enkä haluaisi tehdä liikaa saumoja. Suurin osa huoneesta on pituudeltaan noin 5 metriä, mutta joissakin paikoissa lähes 9 metriä.

Joten jos joku on asentanut jotain vastaavaa, jaa mielellään kokemuksesi.

Kiitos etukäteen!

Macke

hei, se riippuu vähän siitä, millaista tunnelmaa haluat kattoon, ponttilaudalla saa enemmän eloa. MDF on myös okei ratkaisu, jos sinulla on aikaa maalata se siveltimellä, saat siihen vähän enemmän eloa, jos käytät telaa tai ruiskupistoolia, siitä tulee melko eloton. Yksi ratkaisu mahdollisten halkeamien välttämiseksi oikeassa puukatossa on maalata pontti ensin pohjamaalilla, ennen kuin asennat sen, jos se halkeilee, siitä tulee joka tapauksessa valkoinen. Itse valitsisin oikean puukatteen, se on kestävämmän tuntuinen, huonot palat voi karsia. Varmista vain, että saat suoran aloituksen, kun asennat sen, ettei se vinoudu, sinulla on aika suuri pinta-ala :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.