Onko vaikeaa siirtää ikkunoita uuteen paikkaan?

Syy tähän on se, että harkitsemme pientä remonttia ja joudumme silloin siirtämään joitakin ikkunoita. Esimerkiksi täytyy tehdä uusi reikä seinään, johon ikkunat sitten asennetaan jne. Voiko tämän tehdä itse, jos on kohtuullisen kätevä käsistään? Ja miten siinä tapauksessa? Otetaanko vain karmin rakennusmitat ja aloitetaan pistosahalla vai? Eikö ole riskiä, että seinä on "kantava" tai jotain sellaista? Mitä tehdään siinä tapauksessa?

Monia kysymyksiä, mutta niin tärkeitä, jos haluaa säästää hieman rahaa. Voihan sen muuten antaa koko homman ulkopuolisille, mutta siitä tulee niin pahuksen kallista, koska aiomme myös palkata toisia tekemään itse laajennuksen. Tai oikeastaan sisäosan. Meillä on kuisti, joka on tänään rakennettu talon olemassa olevan kattorakenteen alle, voidaan sanoa talon kulmaan. Tämä ajattelimme hyödyntää uudeksi huoneeksi, noin 15 neliömetriä. Ulkoisesti se olisi vähäisin muutos taloon. Tosin uusi terassi on rakennettava, mutta kuitenkin.

Mitä luulette muuten, mitä voisi maksaa perustuksen ja kahden uuden kantavan ulkoseinän pystyttäminen sekä eristetyn lattian ja katon rakentaminen? Ajattelimme tehdä kaiken sisäpuolisen itse.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.