Hei kaikille,

Minun on tarkoitus kunnostaa kylmäautotallini sisäseinät. Tällä hetkellä minulla on (ulkopuolelta laskien) puupaneli, paperi ja sitten uusi eristys 90 runkotolppien välissä.

Pohdintani on, pitäisikö minun sitten laittaa muovi ja sisäkipsilevy vai riittääkö, että laitan ulkokipsilevyn sisäpuolelle (vai voiko siitä aiheutua kosteuden läpipääsyongelmia?). Aion maalata seinän myöhemmin.

Onko teillä muita ehdotuksia?

/Tomas
 
P
Ulkokipsi on käsitelty silikonipohjaisella kyllästyksellä eikä siksi sovellu maalattavaksi.
 
Mikael_L
Muovi, joka asetetaan seiniin, ei oikeastaan toimi samalla tavalla kuin luulet. Muovi ei ole tarkoitettu suojaamaan kipsilevyä, vaan suojaamaan seinää kosteudelta, joka syntyy sisäilman kosteudesta. Toisin sanoen sisätilojen kipsilevy + muovi ei ole sama asia kuin ulkotilojen kipsilevy.

Aiotko lämmittää autotallia?
Jos autotalli ei ole lämmitetty (tai siinä on vain alhainen lämpötila), suositellaan yleensä, että muovia ei käytetä lainkaan.
 
Ja,
jos autotallia ei aiota lämmittää,
ei ole mitään syytä eristää ollenkaan.

Tai voivatko hienosäätelijät keksiä hyvän syyn?

//KoW
 
Mikael_L
Palomääräykset, heikosti lämmitetty (noin 10°), ja että joskus kerran vuodessa haluaa lämmintä.
Että tulevaisuudessa haluaa lämmin autotalli tai ajattelee tulevaa myyntiarvoa.

Haluatko lisää syitä? ;)
 
Tulee mieleen pari lisää: Tasaisempi lämpötila, ei paahtavan kuuma kesällä. :)
 
Ennen kaikkea ei varastossa tule pakkasasteita (ei ainakaan Skånessa), vaikka ulkona on pakkasta, mutta se johtuu varmaan enemmän siitä, kuinka kylmä ulkona on, kuin siitä, että varasto olisi eristetty.

- M
 
Gladh sanoi:
Ennen kaikkea, ei tule pakkasasteita varastossa (ei ainakaan Skånessa) vaikka ulkona on miinusta, mutta se riippuu enemmän siitä, kuinka kylmä ulkona on kuin siitä, onko eristetty.

- M
Hauskaa, hauskaa, hauskaa!

Eikö autot kestä vähän pakkasta nyt? Ainakin minun Volvo 2008 kestää.
(Rakennettu pohjoismaiseen ilmastoon. Belgiassa)

//OtR
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.