3 516 lukukertaa ·
7 vastausta
4k lukukertaa
7 vastausta
Sisä- vai ulkokipsi
Hei kaikille,
Minun on tarkoitus kunnostaa kylmäautotallini sisäseinät. Tällä hetkellä minulla on (ulkopuolelta laskien) puupaneli, paperi ja sitten uusi eristys 90 runkotolppien välissä.
Pohdintani on, pitäisikö minun sitten laittaa muovi ja sisäkipsilevy vai riittääkö, että laitan ulkokipsilevyn sisäpuolelle (vai voiko siitä aiheutua kosteuden läpipääsyongelmia?). Aion maalata seinän myöhemmin.
Onko teillä muita ehdotuksia?
/Tomas
Minun on tarkoitus kunnostaa kylmäautotallini sisäseinät. Tällä hetkellä minulla on (ulkopuolelta laskien) puupaneli, paperi ja sitten uusi eristys 90 runkotolppien välissä.
Pohdintani on, pitäisikö minun sitten laittaa muovi ja sisäkipsilevy vai riittääkö, että laitan ulkokipsilevyn sisäpuolelle (vai voiko siitä aiheutua kosteuden läpipääsyongelmia?). Aion maalata seinän myöhemmin.
Onko teillä muita ehdotuksia?
/Tomas
Muovi, joka asetetaan seiniin, ei oikeastaan toimi samalla tavalla kuin luulet. Muovi ei ole tarkoitettu suojaamaan kipsilevyä, vaan suojaamaan seinää kosteudelta, joka syntyy sisäilman kosteudesta. Toisin sanoen sisätilojen kipsilevy + muovi ei ole sama asia kuin ulkotilojen kipsilevy.
Aiotko lämmittää autotallia?
Jos autotalli ei ole lämmitetty (tai siinä on vain alhainen lämpötila), suositellaan yleensä, että muovia ei käytetä lainkaan.
Aiotko lämmittää autotallia?
Jos autotalli ei ole lämmitetty (tai siinä on vain alhainen lämpötila), suositellaan yleensä, että muovia ei käytetä lainkaan.
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Ja,
jos autotallia ei aiota lämmittää,
ei ole mitään syytä eristää ollenkaan.
Tai voivatko hienosäätelijät keksiä hyvän syyn?
//KoW
jos autotallia ei aiota lämmittää,
ei ole mitään syytä eristää ollenkaan.
Tai voivatko hienosäätelijät keksiä hyvän syyn?
//KoW
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Hauskaa, hauskaa, hauskaa!Gladh sanoi:
Eikö autot kestä vähän pakkasta nyt? Ainakin minun Volvo 2008 kestää.
(Rakennettu pohjoismaiseen ilmastoon. Belgiassa)
//OtR
Klikkaa tästä vastataksesi
