Hieman outo kysymys....
Rakennan omat aurinkopaneelini. Ostin kennot (piilevyt) Kiinasta ja juotan nauhat itse.
Sijoitan ne sitten aktiivinen puoli lasilevyä vasten ja kiinnitän ne lasisilikonilla.

Nyt kysymykseen: Minun täytyy peittää tausta jollakin materiaalilla, joka on kohtuullisen juoksevaa.
Voisin käyttää silikonia, mutta se on liian tahnamaista.
Kun yritän "levittää" silikonia, piilevyt menevät rikki (ne ovat erittäin hauraita). Silikoni on liian sitkeää.
Voisin käyttää "Gummität" joka muuttuu kumikalvoksi kun se kovettuu, mutta se on liian juoksevaa (kuin vesi) ja valuu kennojen alle (=estää auringon säteiden pääsyyn pinnalle).

Tarvitsisin materiaalin, jonka koostumus on kuin sulatejuuston, ennen kuin se kovettuu.
Onko jollain ehdotuksia?

Voihan sekoittaa Husfix haluttuun koostumukseen, mutta luulen, että se muuttuu täysin kovaksi (joustamattomaksi) kun se kovettuu.

Lasin laittaminen taakse ei ole hyvä idea. Se kuumenee, kuten kasvihuoneessa, ja kennot menettävät tehoa lämmön vaikutuksesta + voi muodostua kondenssia.

Hölmöä rakentaa omat aurinkopaneelit?
Kyllä, ehkä. Kestää noin 5 tuntia juottaa + koota 200w paneeli.
Silloin saan noin 1000:- euroa tunnilta, kun istun ja juotan, verrattuna siihen, että ostaisin uuden paneelin kaupasta.....

• Aurinkopaneeli rakenteilla, nojaa punaiseen rakennukseen. Paneeli koostuu kytketyistä aurinkokennoista, sijoitettu pihanurmikolle.
Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.