Hei!

Meille tulee pystysuora höylätty (pontattu) seinäpaneeli. Kysymys on vain mitat?? 12x125mm vai 28x125?
 
Hrm.. Lähetin viestin liian aikaisin :( Se on 1,5-kerroksinen talo, mutta yläkerrassa on täysi kattokorkeus. Pisimmät paneelilaudat ovat noin 8 m ja meillä ei ole saumaa kerrosten välillä. Katso:
http://www.pedago.fi/dalton/hus/Husritning1.jpg
 
Ja tietenkin tarkoitan 23x125mm tai 28x125?
 
Arkkitehti ja rakennusvalvoja pelkäävät, että se saattaa vääntyä ja vastaavaa. Pisin seinälauta on noin 8 m. Luulen, että se tulee olemaan se karkeampi mitoitus. Ero on vain noin ?1000 ja se pitäisi jakaa talon eliniän aikana.
 
Löysin juuri loistavan kirjoituksen paneloinnista osoitteesta:
http://www.puuinfo.fi/

Valitettavasti vain kuvat ovat ruotsiksi, mutta ne mainitsevat 28mm minimipaksuudeksi paneelille. Siellä oli paljon hyvää ruotsiksi myös ladattavissa (pdf), mm. naulausoppaat ;)

Napsauta "kuluttajat" ja sitten "tee se itse"
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.