Hei!

Olen ajatellut kiinnittää pienen kirjoituspöydän seinään, tarkemmin sanottuna tämän:
https://www.nordiskagalleriet.se/me...UdRm22ZWikCp_u5V8Q44rk2vMmPR_rv0aAjV9EALw_wcB

Kiinnike näyttää kiinnittyvän seinään yläosassa, kummassakin päässä yhdellä ruuvilla. Levy vaikuttaa olevan 45 cm syvä ja 92 cm leveä. Levyyn kohdistuu ajoittain kuormitusta 5–7 kg ulkoreunassaan. Ajattelin kiinnittää konsolin yksinkertaiseen kipsiseinään kummassakin päässä yhdellä m6 kipsiruuviankkurilla. Jos konsolin keskellä olisi ruuvinreikä, voisin osua palkkiin, mutta nykyisellä ruuvinreikien sijainnilla se on vaikeaa. Onko 2 m6-ankkuria liian heikkoa tällaiseen ripustukseen ja kiertomomenttiin, joka syntyy, kun levyyn kohdistuu kuormitusta? Onko olemassa parempia vaihtoehtoja kiinnitykseen?

Paras vastaus

C Cell sanoi:
Hei!

Ajattelen kiinnittää seinään pienen kirjoituspöydän, nimittäin tämän:
[linkki]

Kiinnike näyttää kiinnittyvän seinään yhdellä ruuvilla kummassakin päässä kiinnikkeen yläosassa. Levy näyttää olevan 45 cm syvä ja 92 cm leveä. Levyä kuormitetaan ajoittain 5-7 kg painolla aivan reunassa.
Ajattelin kiinnittää konsolin yksinkertaiseen kipsiseinään yhdellä m6 kipsilevyn ankkurilla kummassakin päässä. Jos kiinnikkeessä olisi ruuvinreikä keskellä, voisin osua palkkiin, mutta se on vaikeaa ruuvinreikien sijainnin vuoksi. Onko kaksi m6-ankkuria liian heikkoa tällaiseen ripustamiseen ja vääntömomenttiin, joka syntyy, kun levyä kuormitetaan? Onko parempia vaihtoehtoja kiinnittämiseen?
Kaksi molly-ankkuria, kuten ehdotat, kestävät helposti. Muistan, että M6 molly kestää reilusti yli 20 kg kappale.

Voitko myös huoletta porata reiän keskelle ja kiinnittää palkkiin?

Hyvä idea laittaa vielä yksi reikä. Minulla on tukipalkki juuri siinä kohdassa, mihin pöytä tulee, ja jos voin osua siihenkin, se olisi optimaalista. Voiko porata reiän rikkomatta teräksen lujuutta konsolissa?

C Cell sanoi:
Hyvä idea tehdä vielä yksi reikä. Minulla on säännöllinen paikka juuri siellä, missä kirjoituspöydän pitäisi olla, ja jos voisin osua siihenkin, se olisi ihanteellista. Voiko porata reiän ilman, että pilaa konsolin teräksen kestävyyden?
Kyllä epäilemättä, tämä ei tarvitse kestävyyttä.
Vaikea nähdä, kuinka leveä profiili on, mutta se ei varmaankaan vaadi karkean ruuvin.
Käytä sellainen, jossa on kupera kanta, jonka maalaat mustaksi, niin siitä tulee tyylikäs.

• Tykkään
Cell
  • Laddar…
MrJay
  • Tykkään
Cell
  • Laddar…
MrJay MrJay sanoi:
Että ihmiset käyttävät edelleen molly.. olemme lopettaneet niiden käytön useita vuosia sitten ja siirtyneet kokonaan Toggle-tyyppisiin kipsiankkureihin. Nämä kestävät paljon suurempia kuormituksia eivätkä vahingoita seinää.
MrJay MrJay sanoi:
Että ihmiset käyttävät edelleen molly.. olemme lopettaneet niiden käytön useita vuosia sitten ja siirtyneet kokonaan Toggle-tyyppisiin kipsiankkureihin. Nämä kestävät paljon suurempia kuormituksia eivätkä vahingoita seinää.

[linkki]
[linkki]
Kiinnostavaa! Olen nähnyt niitä kauan sitten, mutta en koskaan testannut. Olen poistanut useita kipsilevykipsiankkureita aiemmin vahingoittamatta seinää mainittavasti, joten se ei ole ongelma sinänsä. Jos ne kuitenkin kestävät suurempaa kuormitusta, se on kiinnostavaa!

MrJay
C Cell sanoi:
I

Mielenkiintoista! Olen nähnyt ne kauan sitten, mutta en ole koskaan testannut. Olen poistanut useita kipsikiinnittimiä aiemmin vahingoittamatta seinää merkittävästi, joten se ei sinänsä ole ongelma. Jos ne kuitenkin kestävät suuremman kuormituksen, se on mielenkiintoista!
Ole hyvä, mutta nyt näyttää siltä, että olet valinnut molly-vaihtoehdon :cool:

• Tykkään
Cell
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.