Hei,

Olen asentanut pienen kamiinan keittiöön (Scanspis). Savukanava takana liitettynä kulmassa savupiippuun. Kaikki on tiivistetty ja valmista. Sitten tuli nuohooja, joka huomautti seuraavista:
- Vuotava savukanava: Odotettua, kun sitä ei ole käytetty 15 vuoteen. Joten asennan putkeen insertin, huippureunuksen, pohjakartion, muuraan C-laastilla, täytän vermikuliitilla ja testaan pienellä savupatruunalla: Fine an dandy :)
- Puuttuva tulisijan alusta: Ei ongelmaa, tilaan lasinlasinmestarilta oikeilla mitoilla.
- Kattotikkaat & liukusuojat puuttuvat: Ei ongelmaa, asennan ne.
- Keittiökaappi / kattoliitos kiinni savupiippuun: Odotapas nyt... 150 cm tulisijasta on puinen konsoli, joka koskettaa savupiippua. (kauniisti tehty, jos saan sanoa). Mutta voiko se olla ongelma? Koko palkkikorkeushan koskettaa savupiippua ja myös sisäkatto, joka on puujännitettä....

Mitä pitäisi tehdä?
Täytyykö minun korjata se, vai luottaa siihen, että seuraava (toinen) nuohooja ei välitä / missaa sitä?
Jos minun täytyy korjata se:
- Kuinka pitkä on turvaetäisyys?
- Mitä pidetään palamattomana materiaalina tukin ja sokkelin välissä?

Hieman neuvoton....

PS pieni lisäkysymys: täytyykö minulla olla nokiluukku? on luukku kulmassa putkessa, johon voi laittaa imuriputken, mutta putkea ei voi tehdä silmäluontoista tarkastusta, koska se on ahtaasti paikallaan... DS

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.