Hei!
Ostin äskettäin talon ja nyt olen sisäremontissa. Olen tällä hetkellä tulevassa makuuhuoneessa, ja huoneen suuntaan on toinen puoli savupiipusta jonkinlaisella rappauksella. Sain vision poistaa sen kerroksen esiin saaden savupiipun ja laittaa sen kuntoon. Olen kuitenkin huolissani, että liian paljon saumoista irtoaa, jos poistan sen?
Ensimmäinen talomme, joten en ole erityisen taitava, vaan opettelen matkan varrella, onko teillä vinkkejä ja ideoita?

• Seinä, jossa on osittain irronnutta rappausta, vasemmalla sininen harja.
  • Tiiliseinän osittainen paljastaminen rappauksen alta huoneen seinällä, näkyvillä punaista tiiltä ja vaurioitunutta rappausta.
P Perineum sanoi:
Hei!
Olen juuri ostanut talon ja olen nyt kunnostamassa sisäpuolta. Olen juuri nyt tulevassa makuuhuoneessa, ja huoneeseen päin on yhdellä puolella savupiipun seinäkerros, jossa on jonkinlainen rappaus. Sain vision poistaa kerroksen saadakseni esiin savupiipun ja hienosäätää sen. Olen kuitenkin huolissani siitä, että liian suuri osa saumoista saattaa irrota, jos vetäisen pois?
Ensimmäinen kotimme, joten en ole erityisen taitava, mutta opettelen matkan varrella, onko teillä vinkkejä ja ideoita?
Se, mikä katoaa/irtautuu, kun poistat kipsin tai mitä se onkaan savupiipun päältä, voit helposti korjata myöhemmin hieman laastilla.

Claes Sörmland
Muista vain, että jos käytät savuhormeja savupiipussa, rappaus on osa palosuojausta, se tiivistää vuotoja vastaan. Eli sen tulee olla paikallaan, jos käytät takkaa.

• Tykkään
BirgitS
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.