2 074 lukukertaa ·
2 vastausta
2k lukukertaa
2 vastausta
Savupiippu paljastettu - riskirakenne? *Kuvia*
Päätimme repiä irti paneelin, jolla savupiippu oli verhoiltu, ennen kuin asennamme lattian ja myöhemmin asennamme kamiinan siihen. Nuohoojan mukaan oli ok kytkeä se vanhaan "oljepanneröret":iin liuoksella tehdyn valuvalun jälkeen. Nyt huomasimme kuitenkin, että savupiipussa on jäljellä vanha osa tiiliseinää, jossa lepää kantava teräspalkki. Se näyttää melko epävakaalta, koska se näyttää lepäävän tiilen päällä, joka on kiilattu "lisävakaudeksi". Mainitsemisen arvoista on, että tiiliseinä murenee melko helposti. Pitäisikö meidän olla huolissamme? Onko tämä suuri toimenpide muurata uudelleen?
*edit* Turkoosi on siis itse savupiippu yhdellä puolella, toisella puolella ei näy rakoa seinän ja savupiipun välillä

*edit* Turkoosi on siis itse savupiippu yhdellä puolella, toisella puolella ei näy rakoa seinän ja savupiipun välillä

Moderator
· Stockholm
· 57 869 viestiä
En tiedä, onko se niin vaarallista, mutta henkilökohtaisesti yrittäisin kyllä saada sen korjattua, en uskaltaisi tehdä sitä itse.
Luultavasti se on melko yksinkertainen operaatio, mutta oletan, että palkkia on tilapäisesti tuettava, kun tukea muurataan uudelleen. Kysymys on sitten, onko palkin alla jotain, mikä kestää, että siihen voi asettaa tukipisteen. Riippuu tietysti siitä, onko palkilla erityisen suuri kuorma.
Luultavasti se on melko yksinkertainen operaatio, mutta oletan, että palkkia on tilapäisesti tuettava, kun tukea muurataan uudelleen. Kysymys on sitten, onko palkin alla jotain, mikä kestää, että siihen voi asettaa tukipisteen. Riippuu tietysti siitä, onko palkilla erityisen suuri kuorma.
Kuulostaa luotettavalta
Aukko, jonka päällä palkki on, on noin 4 metriä ja se on tuettu keskeltä "järntång/pelare". En tiedä kuinka pitkä itse palkki on, mutta ei pitäisi olla ongelma tukea sitä viimeinen pätkä väliaikaisesti. Täytyy kysyä muurareilta, mitä he haluavat juhlasta.
Klikkaa tästä vastataksesi