Thomas Lundquist
Oikea silverteippi on hyväksytty "ångspärr"-vaurioiden korjaamiseen.

Thomas Lundquist sanoi:
Oikea hopeateippi on hyväksytty korjaamaan vaurioita "höyrysulussa".
Voisitko olla ystävällinen ja linkata sivun, jossa tästä kerrotaan selkeästi?

Kiitos.

http://blogg.byggkonsult.name/#post19

Viimeksi muokattu:
Thomas Lundquist
BigGitt sanoi:
Haluaisitko ystävällisesti linkittää sivulle, jossa näkyy selvästi, että se on ok?

Kiitos.

[linkki]
Kun kouluttauduin löysävilla-asentajaksi (ekofiber) niin olin Boråsissa yhden päivän. Siellä keskusteltiin vain siitä, että hopeateippi oli ainoa tuote, joka pystyi korjaamaan höyrynsulun vaurion. Mutta jo silloin Ekofiber oli kehittänyt tarralapun, joka oli SP:n hyväksymä. Nykyään täytyy olla useita tuotteita.

Voin varmasti hankkia faktoja, jotka puoltavat minua, mutta tässä tapauksessa mielestäni sinun tulisi hankkia faktoja ensin.
Oletko sinä Ingenia?

:)
Ei. Ingen Ingenia.
Ja vain hempulare. Joka on lukenut useita ketjuja ja myös puhunut mm. 3M:n kanssa.
Voin vain kirjoittaa, että mielipiteet silvertape:sta ovat jakautuneet. Kaikki ovat kuitenkin yhtä mieltä siitä, että erityiset tape-tuotteet, jotka on suunniteltu juuri PE-kalvolle/tarkoitukseen, ovat aina oikea valinta.

Miksi ottaa riski?

Ok. Se tape maksaa jopa 300/rulla, mutta silloin tietää, että se kestää 50 vuotta eikä liima liukene kalvoon.

Thomas Lundquist
BigGitt sanoi:
Ok. Den tapen kostar upp till 300/rulle, men då vet man att den håller i 50 år och att limmet inte löser upp folien.
Milloin tehtiin testi 50 vuoden takuulla?

Nämä tuotteet eivät ole edes 10 vuotta vanhoja. Sen tiedät itse. Valmistajat kutsuvat näitä kuitenkin "ikätaudinkestäviksi". Näin ollen asiassa voidaan edetä esimerkiksi 20 vuoden kuluttua, jos se osoittautuu valheeksi. Silverteipin kanssa olet jumissa.

Päivitän nyt viikonlopun jälkeen... käytin eilisen päivän repimällä pois epätiiviin ja hyväksymättömän hopeateipin ja korvasin sen suunnilleen yhdellä rullalla ikääntymiskestävällä teipillä. Teippi, jonka muuten laitoin esille käsityöläisille, mutta jota he eivät ilmeisesti halunneet käyttää... sitten jouduin käyttämään vaahtotiivistettä, rakennussilikonia, palosuojaa ja palokatkoa... ja huolehtimaan tarkasti siitä, että en ole lähempänä kuin 50 mm savupiippua lämmönkestämättömien materiaalien kanssa... sain sen tarpeeksi tiiviiksi, jotta se ei vedä ilmaa suoraan läpi... diffuusitiiviiksi se ei tullut. Kiitän jumalia siitä, että talossani on alipaineentuuletusjärjestelmä...

Kun otetaan huomioon, kuinka kömpelöä peltityötä ja ammattilaisten täydellistä tietämättömyyttä höyrynsuluista, on mielenkiintoista nähdä, hyväksyykö nuohousmestari koko asennuksen...

Nuohooja tarkistaa vain tiiviyden.

BigGitt sanoi:
Nuohooja katsoo vain tiiviyden.
Niin, ei se ole niin vain....

Olen itse asentanut saman plåt päätyyn katolleni, ja kuten kuvasi näyttävät, se on TÄYSIN väärinasennettu!!

vesi voi valua kattoon sisälle, miltä se nyt näyttää!

:(

meckis sanoi:
Olen itse asentanut saman peltikuvun katolleni, ja kuten kuvasi osoittavat, se on TÄYSIN väärin asennettu!!

vettä voi valua katolle, kuten nyt näyttää olevan!

:(
Sinulla ei ole kuvaa siitä, miltä se näyttää sinulla? En usko, että vettä pitäisi valua minnekään, itse asiassa se menee kaikkialle limittäin... mutta se näyttää tosi ****. Voisitko tarkentaa, mitkä yksityiskohdat näet väärin, paitsi ne, jotka olen itse huomannut.
Kiitos!

tässä on minun. valitettavasti ei lähikuvaa...

• Savupiippu tummalla katolla kirkasta taivasta vasten.
Ah... näit väärin... ylipeite on manttelipaketin sisäpuolella, mitä näet on se taso, joka liitetään alas harjasta ylipeitteeseen (Aaltopelti katto).. näen, että se näyttää nyt ylipeiteltä kyllä... se on leikattu samaan muotoon, koska ajatus on, että sen pitäisi liittyä siististi manttelipakettiin. Mitä se ei tee...

ok. toiminto on siellä, mutta se on tehty tosi rumasti.

silloin voit ainakin nukkua hyvin ja välttää veden pääsyn kattoon!

:)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.