Hei, miten teen reiän savupiippuun rappauksen ja tiilien läpi voidakseni asentaa kamiinan tai putken, joka liitetään savupiipun olemassa olevaan savuputkeen. Olen kutsunut nuohoojan luokseni, ja hän on hyväksynyt putket ja sanoi, että ei ole mitään ongelmia. Sain kuitenkin huonon piirustuksen siitä, miltä savupiippu näyttää sisäpuolelta. Siellä on 4 piippua ja tiedän suurin piirtein, mitä piippua minun tulisi käyttää. Siellä on jäljellä vanha tulipannu, joka painaa aivan liikaa eikä sitä saa ulos kellarista. Siitä näkyy, mihin putki on liitetty, se on melkein savupiipun keskellä. Onko jotain muuta, mitä minun pitäisi ottaa huomioon? Aion laittaa koristetiilen savupiipun ympärille ja haluan tehdä reiän ennen sitä. Savupiippu on vuodelta 1937, eikä mitään tiiliä saa piikata esiin. Kiitos avusta.

Fulkemisten
Yleensä täytyy tehdä isompi aukko, jonka kautta voi työskennellä, ja sitten tiilimuuraus korjataan. Jos aiot liittää olemassa olevaan vanhaan savupiippuun, täytyy sahata se ja toivoa, että on saatavilla oikean kokoisia käyriä ja liitoskappaleita. Muuten voi käyttää tavallista kokonaisen tai puolikkaan tiilen kanavaa savukanavana. On mahdollista, että suunnittelemasi kanava on tällainen. Siinä tapauksessa riittää muurausliitos, jos kanava on tiivis, muuten käytettävissä ovat vuorausputki/letku tai liukuvalu tiivistysvaihtoehtoina. Muista asettaa kaminan liitäntä täsmälleen oikealle korkeudelle omalle merkille/mallille ja ota huomioon mahdollisen lattiasuojan paksuus. Ota huomioon myös koristetiilien paksuus, jotta liitos ulottuu riittävästi. Täytyykö nuohoojan tulla paikan päälle painetestaamaan uudestaan, kun kamiina on asennettu, ennen kuin voit polttaa sitä?

• Tykkään
ninhuo
  • Laddar…
Kiitos todella paljon avusta. Sitten meidän täytyy ensin päättää, minkä takan haluamme, muuten voi olla outoa ja väärin tehdä reikä, joka ehkä on väärällä korkeudella takan liitäntäputkeen nähden.

Fulkemisten Fulkemisten sanoi:
Yleensä täytyy tehdä suurempi reikä, jonka kautta voi työskennellä ja sitten muurata se uudelleen umpeen. Jos aiot kytkeytyä olemassa olevaan vanhaan savupiippuun, niin se täytyy sahata irti ja toivoa, että oikean kokoisia mutkia ja liitoksia löytyy.
Muuten voi käyttää tavallista koko- tai puolitiilikanaalia savukanavana. On mahdollista, että suunnittelemasi kanava on sellainen. Siinä tapauksessa riittää muuriupotuksella, jos kanava on tiivis; muuten vaihtoehtoina ovat putket tai liukuvalu.
Muista asettaa kaminan liitäntä tarkalleen oikealle korkeudelle tuotemerkki/malli huomioon ottaen ja laskea mukaan mahdollisen lattiapohjan paksuus. Laske myös koristekivien paksuus, jotta liitososa ulottuu riittävästi.
Nuohouspalvelun täytyy tulla tarkistamaan ja testipaineistaa uudestaan, kun kamina on asennettu ennen kuin sitä saa käyttää?
Pitäisikö minun vain hakkata tiilen läpi vai mahdollisesti porata jotakin varovasti työn helpottamiseksi? Nina

Minulla oli yritys, joka asensi kamiinan, ja he porasivat ison reiän jonkinlaisella reikäsahalla savupiippuumme. Sopivan kokoinen, jotta putki saatiin sisään tiivisteen kanssa. Kun he olivat päässeet sisään, he vaihtoivat koneella piikkaamiseen. Siitä tuli todella siisti. Se oli ehdottomasti muutaman tuhannen arvoista saada ammattilainen tekemään se.

• Tykkään
ninhuo
  • Laddar…
Claes Sörmland
N ninhuo sanoi:
Pitäisikö minun vain hakkeroida tiilen läpi vai ehkä porata varovasti jotenkin, jotta se voi helpottaa työtä? Nina
Tämä on yksinkertaista, piirrä aukko, jonka haluat tehdä. Investoi 6-8 mm kiveen/tiileen tarkoitettuun poraan, mutta osta pitkä sellainen. Poraa niin tiheästi kuin voit aukon ympäri, älä käytä iskutoimintoa vaan ainoastaan pyörimistä. Hakkaa aukkojen välinen alue talttaa ja nuijaa käyttäen. Siivoa ja imuroi huolellisesti!

Sokan muuraamiseen, kastele aukon tiili ja muurauta sokka esim. savilaastilla (kestää lämpöä ja liikettä), kalkkilaastilla (kestää huonommin lämpöä mutta kestää liikettä), tulenkestävällä laastilla (kestää lämpöä mutta ei liikettä) tai pahimmassa tapauksessa C-laastilla (kestää huonosti lämpöä ja liikettä). Sokan pitää ulottua koneistokanavaan asti. Jos aiot yhdistää sisäputkeen, varmista, että ei synny umpikujia tai teräviä kulmia, jotka estävät nokipalon.

Varmista, että sokkasi liittyy koneistokanavaan sen pohjassa tai jos kanava jatkuu umpionaan alaspäin, että sen alaosassa on kaasutiivis tarkistusluukku. Jos koneistokanavan liitoksen alla on umpitie, se voidaan täyttää tiilellä/Leca-soralla/hiekalla ja laastilla pohjassa.

• Tykkään
ninhuo ja 1 muu
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.