Hei,
Olen auttamassa yhtä ja autotallissa betonilattia näyttää tältä, seinään on noin 3,5 cm rako.
Onko ok käyttää rakoiltiötä raossa?

Aion asentaa hyllyt myöhemmin, en halua että mikään putoaa rakoon.

Kiitos etukäteen.
 
  • Betonilattia, seinä ja puunpalat autotallissa, jossa noin 3,5 cm rako seinän ja lattian välillä. Näkyvissä myös ruuveja.
J
E evoline sanoi:
Hei,
Autan erästä henkilöä ja autotallissa betonilattia näyttää tältä, siinä on noin 3,5 cm rako seinään.
Onko ok käyttää uretaanivaahtoa raossa?

Aion laittaa hyllyjä myöhemmin, en halua, että mitään putoaa rakoon.

Kiitos etukäteen
Onko lattia kostea?
 
J Jansson69 sanoi:
Onko lattia kostea?
Ei, mielestäni ei, mutta kylmä.
En tiedä millaista se on raossa.

Voiko sen täyttää jollain nopeasti, kuten uretaanivaahdolla?

Kiitos etukäteen
 
J
E evoline sanoi:
Ei, en usko, mutta kylmä.
En tiedä miten se on raossa.

Voiko sen täyttää nopeasti jollakin kuten saumausvaahdolla?

Kiitos etukäteen
Kyllä, sitä voidaan vaahdottaa, mutta saumausvaahto imee kosteutta ja se johtaa sen sitten seinään, jota vasten vaahto on.
 
J Jansson69 sanoi:
Kyllä sitä voi vaahdottaa, mutta rakennusvaahto imee kosteutta ja johtaa sen sitten seinään, johon vaahto on kiinnitetty..
Aha, luulin ettei se ime mitään, voiko siihen laittaa jonkin paperin ja sitten vaahdottaa sen päälle?
Jotain muuta, mitä suosittelet rakojen täyttämiseen?

Kiitos etukäteen
 
AXS
Tasoituslaasti on melko helppo työskennellä, ja se on myös edullinen.
 
Mitä on seinän alla? Syll suoraan maahan? Betoni? Leca?

Saumausvaahto voi toimia erinomaisesti. Riippuen siitä, mitä saumausvaahtoa käytetään ja miltä rakenne seinän alla näyttää.
 
J
E evoline sanoi:
Aha, en uskonut että se imee mitään, voiko sinne laittaa paperia ja sitten polyuretaanivaahtoa sen päälle?
Onko jotain muuta, mitä suosittelet raon täyttämiseksi?

Kiitos etukäteen
Kyllä, voit käyttää ikääntymistä kestävää muovia pohjapuun vasten tai teipata vihreällä teipillä ja sitten laittaa polyuretaanivaahtoa, jolloin suojaat puuta.
 
  • Kuva vihreästä Tesa Professional -tiivistysteipistä, koko 50 mm x 25 m. Käytetään suojaamaan puuta muovilla tai vihreällä teipillä ja tiivistysvaahtoa.
  • Sika Boom 405 Water Stop -purkki, nopeasti kovettuva polyuretaanivaahto vedenpitävään tiivistämiseen, käytettävissä vanhenevan muovin tai teipin kanssa.
Suvi5700
E evoline sanoi:
Hei,
Autan erästä ja autotallissa betonilattia näyttää tältä, siellä on noin 3,5 cm rako seinään.
Onko ok käyttää saumausvaahtoa raossa?

Aion laittaa hyllyt myöhemmin, en halua, että mitään putoaa rakoon.

Kiitos etukäteen
Siihenhän voi laittaa listan
 
Bart Bart sanoi:
Mitä on seinän alla? Kynnys suoraan maata vasten? Betoni? Leca?

Saumausvaahto voi toimia erinomaisesti. Riippuen siitä, mitä saumausvaahtoa käytetään ja millainen rakenne on seinän alla.
En tiedä, mitä seinän alla on tällä hetkellä, täytyy tarkistaa, kun olen siellä jälleen.

Toimiiko tämä saumausvaahto?
https://www.biltema.se/bygg/farg/fo...gskum/fogskum-for-munstycke-vinter-2000049804

Muuten tasoitemassa, kuten joku muu mainitsi, voiko sen vain täyttää vai onko jotain, mitä täytyy miettiä?

Ei mielellään listaa tai sääntöä, sillä hylly ja työpenkki tulee olla suoraan seinää vasten.

Kiitos etukäteen
 
  • Tykkään
Suvi5700
  • Laddar…
Bart Bart sanoi:
Löydä vaahtoa, joka on vedenpitävä. Tämä voi toimia, jos on riittävän lämmintä, kun sitä levitetään.

[linkki]

Edit: jos haluat olla täysin varma, käytä kaksikomponenttivaahtoa, johon @Jansson69 linkitti.
Kiitos, valitsen tuon Bilteman vaihtoehdon, johon linkkasit.

Sika Boom 405 ei ole saatavilla Bauhausissa tai Hornbachissa.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.