Järjestelmällinen vianmääritys, joo tiedän. Mutta olin toivonut välttyväni siltä :-)
Lisäksi en ole varma, löytääkö sen edes, vaikka repisin paneelin alas, mutta se on vain ajatus, jonka olen saanut, ja siksi olen välttänyt sen tekemistä. Erityisen harmillista on, että maalasimme julkisivun uudelleen kesällä ja silloin tilaisuutena katselin päätyseinää erityisen tarkasti, mutta en löytänyt mitään ilmeisiä vikoja.

Mutta ehkä on fiksuinta laittaa muovia toiselle puoliskolle julkisivusta ensin? Jos minulla on onnea, osun oikeaan ja voin sitten pienentää pinta-alaa sitä mukaa ....

mexitegel sanoi:
Gahhhggg! Sataa sisään, huolimatta siitä että rakennusmuovi on tiivistänyt pellin. Toisin sanoen on erittäin todennäköistä, että se tulee sisään ylempää. Toivoin välttyväni paneelin purkamiselta tänä kesänä.... :( :(
Luulen, kuten myös vihjattiin, että sadevesi löytää tiensä paneelin kautta sisään.
Jos vuotanut vesi ei sitten löydä oikeaa reittiä ulos, näet vuodon sisällä.

Muutama ajatus:
Millainen paneeli on kyseessä?
Laudat vääntyvät ja naulat irtoilevat, joten ajan myötä syntyy vuotoja.
Kuinka vanha paneeli on? Se voi yksinkertaisesti olla tullut käyttöikänsä päähän.
Ikkunat laajennuksen yläpuolella, onko ne asennettu oikein?
Oikein asennetut ja tiivistetyt alapellit?
Pieni reikä ikkunan alakulmassa voi varmasti päästää sisään huomattavia määriä vettä.

Tilanteen pelastamiseksi voit tiivistää paneelilaudat ja ikkunanpielet/-karmit pehmeällä tiivistemassalla.
Akryylitiivistemassaa saa nykyään melkein ilmaiseksi ;)

KnockOnWood sanoi:
Minkälainen paneli se on?
Laudat vääntyvät ja naulat nousevat, joten ajan mittaan syntyy vuotoja.
Kuinka vanha paneli on? Ehkä se on jo palvellut aikansa.
Ikkunat laajennuksen yläpuolella, ovatko ne oikein asennettu?
Oikein asennetut ja tiivistetyt aluslistat?
Pieni reikä ikkunan alakulmassa voi päästää sisään huomattavia määriä vettä.

Yksi tapa pelastaa tilanne voi olla tiivistää paneelilaudan ja ikkunakarmin/-pielien reunat joustavalla saumausaineella.
Acrylicsaumaus on nykyään melkein ilmainen ;)
Paneli on vanha, talo on rakennettu -47 ja luulen, että se on vaihdettu kerran sen jälkeen, koska se on eteläjulkisivu. Se on tavallinen pystypaneeli, jossa on listat päällä (mikä se on ammattikielellä?).
Oikein asennetut ikkunat, en tiedä. Molemmat vaihdettiin viime kesänä, koska vanhat olivat jo käyttöikänsä päässä. Aluslistat ovat paikallaan, mutta mitä tarkoitat tiivistämisellä? Vuotaa yhtä paljon kuin ennenkin.

Luulen, että kesä on pelastettu... :(

mexitegel sanoi:
Paneeli on vanha, talo on rakennettu -47 ja uskoisin, että se on vaihdettu kerran sen jälkeen, koska se on eteläseinämällä. Se on tavallinen pystypaneeli listoilla (mikä on ammattikielellä?).
Oikein asennetut ikkunat, en tiedä. Molemmat vaihdettiin kesällä, koska vanhat olivat tehtävänsä tehneet. Aluspelti on olemassa, mutta mitä tarkoitat tiivistämisellä? Se vuotaa yhtä paljon nyt kuin ennenkin.

Luulen, että kesä on pelastettu.... :(
Ikkunapelti - vuorilaudan tai smyygin liitos voidaan ratkaista eri tavoilla.
Kun pellin reunat ovat ylös käännettyjä ja pelti on asennettu vuorien väliin, voi jäädä rako.
Ja pellin taivutus voi aiheuttaa vuotavan "sisänurkan", jos pelti on leikattu liian pitkälle sisään.
Mutta sen voi tiivistää akryylimassalla.
Uskon muuten, että paneelityyppisi nimi on lockläktpanel ja se on melko tiivistämätön.

Onnea vuotojen metsästykseen!
Älä luovuta! Ulkomassa maksaa 29:95 Byggmaxissa :)

Minun täytyy mennä sinne ja tarkistaa, olen oikeasti epäileväinen siitä, että ikkunalaudat ovat taitettuina reunoista esim.
KnockOnWood sanoi:
Älä luovuta vain! Ulosilmansuoja maksaa 29:95 Byggmaxilla :)
Voikohan sitä ruiskuttaa maalisumuttimella koko päätyyn luulen.... :D

K
Hei!

Ehkä ei ratkaisu ongelmaan, mutta kun vaihdoin autotallin katon, joka on liitetty talon päätyyn, minulle suositeltiin käyttämään kahta pystysaumapeltilevyä saadakseni sen tiiviiksi. Ensin "L-levy" katon ja seinän väliin alla huopakatteen ja sitten vielä yksi pystysaumapelti katon ja seinän väliin aivan kuten kuvassasi.

/Krister

Oi, hintaa noussut! Ostin omani hintaan 3,90kr. Yksi laatikko. Lateksisaumaus istuu koko asunnossa (ja seinien takana ja sisällä) haha :D

mexitegel sanoi:
Toimiiko tämä yhtä hyvin? [linkki]

Kiitos kaikista vastauksista ja ideoista muuten, nyt en voi antaa periksi :)
Varmista vain, että ostamasi tuote on tarkoitettu ulkokäyttöön!

Joo, se oli juuri se, mitä halusin apua selvittääkseni :D sillä se ei lukenut kuvauksessa, mitä pystyin lukemaan. Täytyy käydä Bauhausissa kuulemassa.

mexitegel mexitegel sanoi:
Ja, det var ju det jag ville ha hjälp med att lista ut :D för det stod inte i beskrivningen vad jag kunde utläsa. Det får bli en tur till Bauhaus och höra efter helt enkelt.
Kysyn vanhasta keskustelusta, ratkesiko ja jos ratkesi niin miten? Epäilen, että minulla voi olla samanlainen ongelma...

Ei, talo todennäköisesti lunastetaan muutaman vuoden sisällä, joten varvning ei ole panostanut siihen.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.