Hei!

Osa julkisivua korjattiin äitini kesämökillä viime kesänä. Nyt syksyn ja talven aikana on tullut vettä ikkunan yläpuolelta sisään. Olen ottanut joitakin kuvia ja minulla on vähän pohdintoja, joiden kanssa olen kiitollinen avusta.

Valkoinen kesämökin seinä, jossa on sinisin kehyksin varustettu ikkuna ja ovi. Yläosassa näkyy avoin parveke puupaneeleilla.

Kesämökin ikkunan yläpuolinen ulkoverhoilu, jossa vesivuoto-ongelma; valkoinen paneeli, sininen ikkunanpuitteet ja musta kattolevy.

Fasadinäkymä kesämökin ikkunan yllä, vesivuotokohtia merkitty keltaisella ja punaisella. Sininen nuoli osoittaa paneelin takaa valuvaa vettä.

Viimeisessä kuvassa olen merkinnyt joitakin asioita.
Keltainen: Suunnilleen täältä vettä tulee ikkunan yläpuolelta sisään päin.
Punainen: Koska epäilin, että ongelma on täällä, kokeilin huuhdella tätä aluetta puutarhaletkulla ja huomasin, että vettä alkoi tippua ikkunan yläpuolelta sisäpuolelle.
Sininen nuoli: Vesi virtaa paneelin taakse täällä ja valuu ulos pellin kärjestä.

Epäilen, että pellin alareunan korotus on liian pieni ja osa vedestä valuu reunan yli paneelin taakse?

Kuulostaako tämä todennäköiseltä syyltä?

Ajattelin vaihtaa pellin sellaiseen, jossa on korkeampi korotus, jotta paneelin taakse valunut vesi pääsee jälleen ulos.

• Vihainen
cpalm
  • Laddar…
Kirvesmies, joka teki (osia) minun lasituksestani, kertoi, että kohtuullisen tasaisella katolla, kuten minulla sen alla, tuuli voi pahimpien myrskyjen aikana nostaa vettä seinälle jopa puoli metriä.

Huolesi ei ole, että vesi pääsee punaiselle alueelle, vaan se, että ei ole tuulensuojaa, joka estäisi veden jatkamasta seinään.

Lisäksi näyttää siltä, että keltaisen alueen taakse paneelin taakse pääsevää vettä ei voi valua takaisin ulos.

On syy, miksi paneelin taakse jätetään tuuletusväli, joka kuivattaa sen. Ikkunan alapuolella on tavallisesti myös pellitys, joka menee paneelin taakse, jotta pelti kerää veden, joka valuu paneelin taakse. Tämä on se vesi, joka nyt valuu sisään...

• Tykkään
Appendix ja 1 muu
  • Laddar…
Mutta punaisella alueella, Onko siellä ylipäätään mitään peltiä? Mielestäni se näyttää siltä, että pahvi on vain työnnetty rakoa.

H hempularen sanoi:
Mutta punaisella alueella, Onko siellä ollenkaan peltiä? Mielestäni se näyttää siltä, että huopa on vain työnnetty rakoon.
Näet pellin vasemmalla punaisessa ympyrässä.

pacman42 pacman42 sanoi:
Näet levyn vasemmalla punaisessa ympyrässä.
Ja oikealla sinisen nuolen kärjen kohdalla.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.