3 508 lukukertaa ·
6 vastausta
4k lukukertaa
6 vastausta
Sahata porrasaskelmapuihin
Hei
olen ajatellut sahata pois vagnstycken jotta voisin leventää askelmat koko matkan seinään kiinni saadakseni tyylikkäämmän vaikutelman.
Kysymys on, miten man förstärker vagnstyckena parhaalla tavalla, koska kantavuus heikkenee.
olen ajatellut liimata/ruuvata kaksi fingerskarvade reglar 45*70.
Uskotteko, että se toimii vai alkaako se narista?
olen ajatellut sahata pois vagnstycken jotta voisin leventää askelmat koko matkan seinään kiinni saadakseni tyylikkäämmän vaikutelman.
Kysymys on, miten man förstärker vagnstyckena parhaalla tavalla, koska kantavuus heikkenee.
olen ajatellut liimata/ruuvata kaksi fingerskarvade reglar 45*70.
Uskotteko, että se toimii vai alkaako se narista?
Helpoin tapa on varmaankin tukea seinät niin, että voit tasoittaa vagnstyckena vastaan.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Vangastaiden (huomaa oikeinkirjoitus) sahaminen ei ole hyvä idea. Yksinkertaisin ratkaisu on kiinnittää sivuille tukipuut. Paras ratkaisu on tehdä uudet portaat. Jos vanhat portaat ovat lisäksi tarpeettoman kapeat, on vielä yksi syy lisää. Nykyisissä portaissa on askelma- ja nousulevyjen paikat jyrsittyinä vangaspuihin. Yksinkertaisempi menetelmä, kun rakentaa portaat itse, on ruuvata ja liimata kiilamaiset tuet askelma- ja nousulevyille vangaspuiden ulkopuolelle. Vaihtoehtona on käyttää alapuolisia vangaspuita, mikä näyttää hyvältä, jos portaan sivut ovat siistit. Ehkä ei ajankohtaista juuri tässä. Vangaspuiden mitoitus tehdään palkkeina, ensisijaisesti ottaen huomioon taipuma (jonka pitää olla pieni). Otetaan huomioon jänneväli, kaltevuus ja se, että kuorma jakautuu kahdelle vangaspuulle. Esimerkki laskennasta: Jos portaiden korkeus on 2,4 m ja kaltevuus 45°, voidaan käyttää 45x170 mm C 24 puuta vangaspuille.
Klikkaa tästä vastataksesi



