20 711 lukukertaa ·
10 vastausta
21k lukukertaa
10 vastausta
Sahaus leca-harkkoon/kevytsoraharkkoon?
Hei!
Mitä h-lvettiä kannattaa käyttää leca-harkkojen (tunnetaan myös nimellä kevytsoraharkot) sahaamiseen?
"Vanha käytetty käsisaha" kuulin jostain, mutta sahattuani 19x19 harkon kahdesti, hampaita ei ole jäljellä lainkaan kahdessa vanhassa käytetyssä käsisahassani. Joten mitä tehdä? Lisäksi minulla on varmaan kunnon lihaskipuja huomenna, koska se puristaa kuin piru...
Mitä h-lvettiä kannattaa käyttää leca-harkkojen (tunnetaan myös nimellä kevytsoraharkot) sahaamiseen?
"Vanha käytetty käsisaha" kuulin jostain, mutta sahattuani 19x19 harkon kahdesti, hampaita ei ole jäljellä lainkaan kahdessa vanhassa käytetyssä käsisahassani. Joten mitä tehdä? Lisäksi minulla on varmaan kunnon lihaskipuja huomenna, koska se puristaa kuin piru...
Kulmahiomakone coromantterällä ottaa kaiken kiven/tiilen. Muuten "kivelle" tarkoitettu sahalevy puukkosahaan maksaa noin 150:-. Käytän itse vanhaa halkaisusahaa, jossa on terät co,julasta, halpoja ja ok käyttää, pölyää paljon ja käytän visiiriä, koska kivi voi joskus lentää... "byggare"
Ne kerroilla kun olen muurannut lecalla (talli ja varasto, joten kiviä oli aika paljon), vuokrasimme, jos muistan nimen oikein, alligaattorisahan. Kuten voin leikkaamista lämpimällä veitsellä (ok, melkein ainakin
) ja terät kestävät suhteellisen pitkään. Sahan vuokra on vähäinen, mutta terät voivat maksaa jonkin verran.
Tällainen tämä luulisin sen olleen (ehkä ei tarkalleen se malli, luultavasti jokin vanhempi sukupolvi, koska se oli vuokralaitteisto).
Tällainen tämä luulisin sen olleen (ehkä ei tarkalleen se malli, luultavasti jokin vanhempi sukupolvi, koska se oli vuokralaitteisto).
Viimeksi muokattu:
Muista, että niiden pitää olla kovametallihampain varustettuja teriä, muuten ei ole mitään järkeä ostaa kalliita teriä.cheetah1 sanoi:
Minä käytin kirvestä. Naputa ura, murtoviiva, jolloin lohkot katkaistaan, sitten kunnon isku ja lopuksi vähän viimeistelyä kirveellä.
Mutta kun muutama jo muurattu lohko piti katkaista, en halunnut riskeerata, että ne halkeaisivat väärin, joten käytin Bilteman halpoja tiikerisahanteriä, jotka kestivät 2-3 katkaisua ennen kuin hampaat hävisivät kokonaan. Mutta kyse oli vain 4 katkaisusta, joten..
Tässä Maxit tarjoaa muutamia ehdotuksia:
http://www.maxit.se/2156
Moottorisaha kovametalliketjulla on se juttu.
Klikkaa tästä vastataksesi