C
Hei!
Mitä h-lvettiä kannattaa käyttää leca-harkkojen (tunnetaan myös nimellä kevytsoraharkot) sahaamiseen?
"Vanha käytetty käsisaha" kuulin jostain, mutta sahattuani 19x19 harkon kahdesti, hampaita ei ole jäljellä lainkaan kahdessa vanhassa käytetyssä käsisahassani. Joten mitä tehdä? Lisäksi minulla on varmaan kunnon lihaskipuja huomenna, koska se puristaa kuin piru...
 
B
kirves toimii, on myös erikoissahoja.
tai viilata kivi terällä, kaikilla neljällä sivulla,
ja naputtaa taltta ja leka kanssa
 
Kulmahiomakone coromantterällä ottaa kaiken kiven/tiilen. Muuten "kivelle" tarkoitettu sahalevy puukkosahaan maksaa noin 150:-. Käytän itse vanhaa halkaisusahaa, jossa on terät co,julasta, halpoja ja ok käyttää, pölyää paljon ja käytän visiiriä, koska kivi voi joskus lentää... "byggare"
 
Ostin 'fogsvans' kovametallikärjellä Julasta ~300:- kun minun piti muurata lecavarvet autotallin perustuksella.
 
Olen käyttänyt tiikerisahaa ja erikoisteriä. Kuitenkin sen täytyy olla tukeva tiikerisaha, sillä leca:aan sahaaminen vaatii voimaa (kuten oletkin jo huomannut)...
 
Halpa tigersaha öb:stä ja kallis terä. Toimi loistavasti.
 
C
Meillä on Haraldin tigersaha, jossa on 750W teho, täytyy ostaa Boschin terät Clasulta huomenna ehkä. Kaksi 139:lla, sanoi isä, että hän oli nähnyt.
 
Ne kerroilla kun olen muurannut lecalla (talli ja varasto, joten kiviä oli aika paljon), vuokrasimme, jos muistan nimen oikein, alligaattorisahan. Kuten voin leikkaamista lämpimällä veitsellä (ok, melkein ainakin :P) ja terät kestävät suhteellisen pitkään. Sahan vuokra on vähäinen, mutta terät voivat maksaa jonkin verran.

Tällainen tämä luulisin sen olleen (ehkä ei tarkalleen se malli, luultavasti jokin vanhempi sukupolvi, koska se oli vuokralaitteisto).
 
Viimeksi muokattu:
Mielestäni kirves antaa erinomaisen tuloksen. Siirryin siihen sen jälkeen, kun olin tuhonnut pari halpaa fogsvansia. Antaa suorat ja hienot reunat pienen harjoittelun jälkeen.
 
Mikael_L
cheetah1 sanoi:
Meillä on Haraldilta 750W tiikerisaha, ehkä pitää ostaa Bosch-terät Classelta huomenna sitten. Isä sanoi nähneensä kaksi hintaan 139.
Muista, että niiden pitää olla kovametallihampain varustettuja teriä, muuten ei ole mitään järkeä ostaa kalliita teriä.

Minä käytin kirvestä. Naputa ura, murtoviiva, jolloin lohkot katkaistaan, sitten kunnon isku ja lopuksi vähän viimeistelyä kirveellä.
Mutta kun muutama jo muurattu lohko piti katkaista, en halunnut riskeerata, että ne halkeaisivat väärin, joten käytin Bilteman halpoja tiikerisahanteriä, jotka kestivät 2-3 katkaisua ennen kuin hampaat hävisivät kokonaan. Mutta kyse oli vain 4 katkaisusta, joten.. ;)

Tässä Maxit tarjoaa muutamia ehdotuksia:
http://www.maxit.se/2156

Moottorisaha kovametalliketjulla on se juttu. :)
 
Mikael_L sanoi:
Moottorisaha kovametalliketjulla on kyllä juttu. :)
Hehe ehdottomasti, tai vannesaha! Mutta se voi olla hieman liioittelua amatöörille ostaa sellainen ehkä? :D Kuitenkin aina tekee mieli, koneita ei voi koskaan olla liikaa :cool:
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.