Hei!

Olen parhaillaan remontoimassa eteistä ja haluan päästä eroon holvista, joka johtaa olohuoneeseen. Olen tähän mennessä sahannut yhden kulman auki ja olen törmännyt vain pariin uritettuja alumiinipaloihin, jotka toimivat raudoituksena.

Tuntuu hyvin kaukaa haetulta, mutta kysyn kuitenkin, onko jollakulla kokemusta aiheesta. Tämä ei kai tarvitse tukea millään tavalla? Tiedän, että naapuri on purkanut koko seinän ja korvannut sen kattoon asennetulla palkilla, mutta tuntuu, etteivät nämä pienet kulmat voi olla merkittäviä kantavuuden kannalta.

• Kuva oviaukosta, jossa on osittain poistettu valokaari. Taustalla näkyy takka olohuoneessa puulattian päällä.
Holvikaaret ovatkin yksi vanhimmista tavoista jakaa kuormia ylhäältä, joten totta kai ne voivat olla kantavia.
Miltä yläpuoli näyttää? Onko sinulla piirustusta?

Ehdottomasti, mutta voiko niin vähän materiaalia ilman vahvistusta kestää niin paljon? Noin metrin vasemmalle on aukko keittiöön ilman samaa kokoista kaarta kuin tämä. Aukon yläpuolella on puoli metriä kevytbetonia jäljellä ennen kattoa, ja juuri yläpuolella on yläkerran eteinen. Ei valitettavasti ole piirustuksia.

J
L Lucipurr sanoi:
Ehdottomasti, mutta niin vähän materiaalia ilman harjaterästä, voiko se pitää niin paljon? Noin metrin vasemmalla on aukko keittiöön ilman kaarta saman kokoisena kuin tämä. Aukon yläpuolella on puoli metriä kevytbetonia ennen kattoa ja aivan yläpuolella on yläkerran eteinen. Valitettavasti ei ole piirustuksia.
Mutta aukon yläpuolella voi olla kevytbetonipalkki..
Jos on muurattu kevytbetoniharkoilla, ei voi olla aukkoa ilman palkkia, joka tukee harkkoja, ja tämä on ilman kuormia, joista emme tiedä mitään..

• Tykkään
BirgitS
  • Laddar…
J Jansson69 sanoi:
Mutta se voi olla kevytbetonipalkki toisen aukon yläpuolella.
Jos se on muurattu kevytbetonikivillä, ei voi olla aukkoa ilman palkkia, joka pitää kiven paikallaan, ja tämä on ilman kuormia, joista emme tiedä mitään..
Joo mutta hyväksyn sen kuten sanot, että se voi olla palkki toisen oven yläpuolella, mutta silloin pitäisi olla palkki myös tämän yläpuolella, ja en sahaa aukkoa korkeammaksi kuin se jo on, ja siten palkki pysyy ehjänä. Olen melko tietämätön aiheesta, joten ehkä olen tehnyt ison virheen. Ne, joiden kanssa olen puhunut aiemmin, ovat sanoneet, ettei pitäisi olla ongelmia. Katsotaanpa, romahtaako talo.

M Maestrono sanoi:
Holvikaaret ovat yksi vanhimmista tavoista jakaa kuormia ylhäältä, joten kyllä se voi olla kantava.
Miltä se näyttää yläpuolella? Onko sinulla piirustuksia?
Sain kunnasta piirustukset ja tältä se näyttää, jos siitä on apua. Otin listat pois vasemmasta aukosta eikä sielläkään näytä olevan mitään palkkia. Aukon yläosa on yhtä huokoista kuin jos olisi vain sahattu auki siporex.

• Pohjapiirros, jossa näkyy halli, kylpyhuone ja makuuhuone. Oikealla teksti "Sovrum", vasemmalla "Hall". Vasen aukko merkitty "Inte valv", oikea "Valv".
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.