Hei,

Minun pitää purkaa ja sahata julkisivuni useita eternit-levyjä sopiviksi (käytän suojamaskia, jossa on P3-suodatin, pukua, saappaita ja kastelen samalla kun sahaan).

Miten minun pitäisi jälkikäsitellä jäljelle jäävät saumat?

Kiitos etukäteen,

• Tykkään
rndhero
  • Laddar…
harry73
Eikö ole olemassa asbestittomia korvauslaattoja?
Silloin voit sahata niitä ja heittää vanhat kokonaisina pois.

• Tykkään
LMC400
  • Laddar…

Paras vastaus

Claes Sörmland
Ei ollenkaan sanoisin. Se on homogeeninen materiaali, joka koostuu sementistä asbestikuiduilla.

• Tykkään
Nalleman64 ja 4 muuta
  • Laddar…
Magnus E K
Hyvä, että on varotoimia. Minulla oli sukulaisia, jotka sahasivat eterniitilevyjä 50-luvulla. He ovat nyt kuolleet.

• Haha
  • Tykkään
shtob ja 7 muuta
  • Laddar…
Magnus E K Magnus E K sanoi:
Ovat kuolleet nyt.
Se koskee varmaan useimpia, jotka olivat työiässä 70 vuotta sitten.

• Tykkään
  • Haha
lagneteg ja 14 muuta
  • Laddar…
Stefan N Stefan N sanoi:
Se koskee luultavasti useimpia, jotka olivat työikäisiä 70 vuotta sitten.
Joo luultavasti! :crysmile: Ei varmaan ole merkitystä, elivätkö he erittäin tasapainoista ruokavaliota, liikkuivatko säännöllisesti ja varoivatko autoja kadun ylittäessään. Se oli hauska! :crysmile:

Hyvä varotoimenpiteitä. Minulla oli sukulaisia, jotka leikkasivat eterniitilevyjä 50-luvulla. He ovat nyt kuolleita.
Joka vuosi 300 henkilöä kuolee Ruotsissa asbestiin.

• Tykkään
CCPusher
  • Laddar…
S Skånelänga2020 sanoi:
Joka vuosi Ruotsissa kuolee 300 ihmistä asbestiin.
Oletko arvannut tuon luvun?

• Tykkään
Bassesme ja 3 muuta
  • Laddar…
Claes Sörmland
  • Tykkään
Peternow ja 6 muuta
  • Laddar…
S Skånelänga2020 sanoi:
Joka vuosi Ruotsissa kuolee 300 henkilöä asbestiin.
Tuskin siitä, että sahaa 10-20 eterniitilevyä kerran elämässä, lisäksi suojamaskin kanssa.

L lobbin sanoi:
Tuskin siitä, että sahailee 10-20 eterniittilevyä kerran elämässään, ilmanvaihtosuoja päässä vieläpä.
Sahata eterniittilevy ilmanvaihtosuoja päässä vie varmastikin hirmuisesti aikaa! :D

• Haha
  • Tykkään
Wicke666 ja 17 muuta
  • Laddar…
Magnus E K
Turvallisin tapa pitäisi olla käsisahan käyttö ja leikkaaminen veden alla, silloin ei tarvita kasvosuojaa tai oikeaa maskia. Ainoa tarvittava jälkikäsittely on kuivaus.

• Tykkään
Enplanmexitegel ja 1 muu
  • Laddar…
C Christoffer85 sanoi:
Har du gissat dig till den siffran?
Ei, anteeksi ”bara” 100 henkilöä per vuosi, jotka näkyvät Sosiaalihallituksen syöpärekisterissä. Sitten voi ajatella, että on muitakin, jotka eivät näy artistiskesissa, mutta joilla on ollut heikentynyt elämänlaatu ja sairauksia asbestinkäsittelystä.

Muistan, että asbestilevyjä piirrettiin ja murtuivat. Aivan kuten kaakelilevyjen kanssa. Ehkä pölyää hieman vähemmän kuin sahattaessa.

Hyvä varotoimenpiteitä. Minulla oli sukulaisia, jotka leikkasivat eterniittilevyjä 50-luvulla. He ovat kuolleet nyt.
Isäni EI leikannut eterniittilevyjä 50-luvulla, hän on kuollut nyt!

• Tykkään
lagneteg ja 1 muu
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.