AXS
R Rulf.K sanoi:
Tähän asti olen pääasiassa käyttänyt läpisahausta, jossa myöhemmin aion sahata sopiviin mittoihin, mutta osittain myös blokisahausta. Mitä sanoisit olevan suurin etu kvartaali-sahauksessa? Miten kuivaat lankkusi välttääksesi halkeamat?
Tässä he näyttävät, miten erilaiset sahaukset tuottavat erilaisia lankkuja:
https://www.traguiden.se/om-tra/mat...rmforandringar-och-atgarder/formforandringar/

Olen kuivannut paljon blokkeja, jotka olen sitten sahannut, tietenkin valiten osia välttääkseni halkeamat. Läpisahauksen kanssa mielestäni paksut lankut, paljon puulankoja ja paljon kiristysnauhoja toimivat hyvin. Olen kuivannut vanhan ladon alla.
 
R Rulf.K sanoi:
Hyvä vinkki peittää pääty vanerilla! Minun täytyy varmaankin miettiä jotain vastaavaa, koska päätypuu on kaikkein herkintä. Mutta ehkä pelkkä valkoliima riittäisi myös?
Liima tai lateksimaali ovat kai yleisiä.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.