Olen rakentanut avattavan eristetyn laatikon ulkoporealtaan pumpulle. Luukku avautuu täysin +90 astetta ja kallistuu reunaa vasten (katso katkoviiva). Ajatuksena on päällystää luukku kattopellillä (musta alue kuvassa), mutta minulla ei ole hyvää ratkaisua tehdä siitä sateenkestävää saranoiden kohdalla (oikealla ympyröity kuvassa). Ajattelin ensin kattopahvia, joka alkaisi puulaatikosta oikealla ja "lepäisi" pellin päällä, mutta se ei luultavasti kestä useita taittamisia. Kiitollinen ideoista ja kuvista.

Avattava ja eristetty pumpun kotelo ulkoporealtaalle, jossa näkyy streckattu linja ja sarana, jossa on sadevesiongelma (ympyröity oikealla).

Mats-S
N NiBaBaD sanoi:
tukeutua reunaan
Poista reuna tukea ja käytä sen sijaan teräslankaa, joka pitää luukun auki. Silloin voit tehdä katto, joka peittää koko luukun ja jonka saranat ovat aivan reunassa. Lisäksi sinun pitäisi tehdä kallistus luukulla/katolla oikealle, jotta vesi varmasti valuu pois.

Mats-S Mats-S sanoi:
Poista reunan tuki ja käytä sen sijaan esimerkiksi teräsvaijeria, joka pitää luukun avoinna. Silloin voit tehdä katon, joka peittää koko luukun, saranat ulkoreunassa. Lisäksi sinun tulisi tehdä luukulle/katolle kaltevuus oikealle, jotta vesi valuu varmasti pois.
Kiitos vastauksesta. Kyllä, luukku on hieman kalteva veden valumista varten. Vaikka laittaisin saranat perimmäiseen osaan, veden valumisongelma säilyy, eli se valuu rakenteeseen. Minun täytyy luoda jonkinlainen sadesuoja sen ylle tai osalle siitä. Ajattelen tyyppistä reunusta tai vastaavaa, vai ajattelenko aivan väärin?

Eikö kukaan muu, jolla olisi viisaita ideoita, miten tämän voisi ratkaista?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.