2 410 lukukertaa ·
6 vastausta
2k lukukertaa
6 vastausta
Säännön kiinnitys seinään
Hei! Olen pian ostamassa yksiötä, jossa on makuualkovi, ja olen miettinyt, että rakentaisin makuuparven alkovin yhteyteen. Olen saanut melko hyvän käsityksen siitä, mitä tämä vaatii, mutta minulla on joitain lisäkysymyksiä.
Parvi kiinnitetään kolmeen seinään, ja yksi sivu "roikkuu" ilmassa. Ymmärrän, että seinään tulisi kiinnittää tukiranka, ja sen jälkeen rakentaa eteenpäin. Seinät ovat, ymmärtääkseni, tavallisia kipsilevyseinät, joissa puurungot muodostavat itse seinän rakenteen.
Ensisijainen kysymykseni on, kiinnitetäänkö tukirangat, jotka kannattelevat parven, seinän runkoon kipsilevyn LÄPI? Ensimmäinen ajatukseni on, että kipsilevy luo suuremman etäisyyden runkoihin ja antaa parvelle suuremman vipuvarren liikuttaa ruuvia seinässä. Vai onko niin, että se pitää, vaikka ruuvi kulkee kipsilevyn läpi?
Tiedän, että tietenkin tarvitsee enemmän mittaamista, laskemista ja suunnittelua ennen kuin rakennan mitään parvea, mutta tämä on ensimmäinen pohdintani.
Suurkiitos etukäteen!
Parvi kiinnitetään kolmeen seinään, ja yksi sivu "roikkuu" ilmassa. Ymmärrän, että seinään tulisi kiinnittää tukiranka, ja sen jälkeen rakentaa eteenpäin. Seinät ovat, ymmärtääkseni, tavallisia kipsilevyseinät, joissa puurungot muodostavat itse seinän rakenteen.
Ensisijainen kysymykseni on, kiinnitetäänkö tukirangat, jotka kannattelevat parven, seinän runkoon kipsilevyn LÄPI? Ensimmäinen ajatukseni on, että kipsilevy luo suuremman etäisyyden runkoihin ja antaa parvelle suuremman vipuvarren liikuttaa ruuvia seinässä. Vai onko niin, että se pitää, vaikka ruuvi kulkee kipsilevyn läpi?
Tiedän, että tietenkin tarvitsee enemmän mittaamista, laskemista ja suunnittelua ennen kuin rakennan mitään parvea, mutta tämä on ensimmäinen pohdintani.
Suurkiitos etukäteen!
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Paljon helpompi vaihtoehto on asettaa sinne parvisänky, esim. tämä:
https://www.ikea.com/se/sv/search/products/?q=loftsäng
Sama toiminnallisuus,
Ja sen alle voi hyvin sisustaa kirjoituspöydän tai istuinryhmän.
https://www.ikea.com/se/sv/search/products/?q=loftsäng
Sama toiminnallisuus,
Ja sen alle voi hyvin sisustaa kirjoituspöydän tai istuinryhmän.
Joo, se olisi kaikkein yksinkertaisinta! Mutta ajatus on saada kaksipaikkainen sänky sinne. Ja olisi hauskaa saada kaikki juuri haluamallaan tavalla. Pidän myös siitä, kun parvi "roikkuu" eikä seiso. Kiitos joka tapauksessa vinkistä!KnockOnWood sanoi:
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Kuvassa oleva sänky on 200 x 140, joten se riittää kahdelle.A Axra99 sanoi:
Mutta kuinka leveä on alkovi?
Yksinkertaista olisi tilata sängynpohja/joustinpatja sopivilla mitoilla ja kiinnittää päädyt vain seinään.
Näin teimme kerran tyttäremme yksittäissängyn kanssa, kun hän oli pieni.
Kiinnitimme sen kahteen seinään kulmassa, ja vain yksi tolppa vapaassa sängynkulmassa.
Joka tapauksessa pieni porrasaskelma on valmistettava, mutta se on yksinkertaista.
Okei, ehkä täytyy harkita sitä sitten.KnockOnWood sanoi:
Kuvassa oleva sänky on 200 x 140, joten se riittää kahdelle.
Mutta kuinka leveä on alkovi?
Yksinkertaista olisi tilata sängynpohja/joustinsänky sopivilla mitoilla ja kiinnittää päätylevyt vain seinään.
Niin teimme kerran tyttären yksittäissängyn kanssa, kun hän oli pieni.
Kiinnitimme sen kahteen seinään kulmassa ja vain yksi tolppa sängyn vapaassa nurkassa.
Pieni askeltikkaat täytyy valmistaa joka tapauksessa, mutta se on helppoa.
Alkovi on noin 230 leveä. Joo, se on myös vaihtoehto!
Klikkaa tästä vastataksesi