1 589 lukukertaa ·
5 vastausta
2k lukukertaa
5 vastausta
Ruuvien ja proppujen valinta IKEA:n ripustuskiskoon yläkaappeihin?
Aion asentaa IKEA METOD -yläkaapit ja haluan tietää, millainen ruuvi ja tulppa sopii parhaiten ripustuskiskon kiinnittämiseen betoniseinään.
Mitä mittoja suosittelette ja millainen ruuviruuvi toimii parhaiten kiskoon?
Mitä mittoja suosittelette ja millainen ruuviruuvi toimii parhaiten kiskoon?
Käytän Hilti poravasaraa, joten se ei ole ongelma. Haluan vain välttää ali- tai ylimitoittamista turhaan, koska betoniseinään tulee aika monta reikää. Onko mitään syytä valita jotain muuta kuin tavalliset 8 mm betonitulpat, vai riittääkö standarditulppa hyvin METOD-kiskoon?
Eli en ole ruuvannut yhtään keittiötä, mutta kaiken muun asunnossa (kuten elfasystem ja raskaat hyllyt) olen asentanut 5x40 ruuveilla, joissa on iso kanta ja torx-kanta sekä sopiva kiila, ja vain yksi sellainen ruuvi pitää todella tiukasti.
Oma keittiöni on kuitenkin kiinnitetty betoniruuveilla ilman kiilaa, ja ne pysyvät varmasti vielä tiukemmin, sillä olen joutunut irrottamaan sellaisia, joihin kaapit ovat olleet kiinnitettyinä, ja täytyy käyttää vääntötankoa ja käyttää aivan uskomatonta voimaa saadakseen ne irti. Miten ne ruuvataan sisään, en tiedä, mutta siihen tarvitaan varmasti kunnon iskuruuvinväännintä, jotta se toimii.
Oma keittiöni on kuitenkin kiinnitetty betoniruuveilla ilman kiilaa, ja ne pysyvät varmasti vielä tiukemmin, sillä olen joutunut irrottamaan sellaisia, joihin kaapit ovat olleet kiinnitettyinä, ja täytyy käyttää vääntötankoa ja käyttää aivan uskomatonta voimaa saadakseen ne irti. Miten ne ruuvataan sisään, en tiedä, mutta siihen tarvitaan varmasti kunnon iskuruuvinväännintä, jotta se toimii.
Ei tarvitse liioitella, mutta keittiöön laittaisin mielelläni muutaman ylimääräisen ruuvin, ellei ole mitään erityisen poikkeavia edellytyksiä.
Klikkaa tästä vastataksesi