Hei,

Meillä on talo, joka on rakennettu vuonna 1970 ja koostuu puulattiasta tiiliverhouksella. Kun remontoimme keittiötä, purimme seinät laittaaksemme eristystä (sisäseinät), sähköasennuksia, OSB-levyjä ja kipsiä. Vaihdoimme myös ulkoseinän muovin huomattavasti paksumpaan, 50 vuotta kestävään muoviin, vaikka olemassa olevakin näytti vielä hyvältä. Valitsimme muovin, koska nykyinen rakenne on toiminut hyvin.

Koska kipsilevy pitää ruuvata kiinni 20 cm välein eikä tarvitse koolauksia, kunhan on OSB, mihin kiinnittää, tulikin paljon ruuveja, jotka menevät muovin ja eristeen läpi ilman koolauksia. Käytimme 40 mm ruuveja koolauksissa ja 30 mm ruuveja ilman koolauksia, mikä tarkoittaa, että ilman koolausta ruuvit työntyvät noin 8 mm muovin läpi.

Kysymys kuuluu nyt, onko tämä ongelma? Ruostuvatko ruuvit? Onko muovista mitään hyötyä? Onko meillä suurempi riski, että kosteus pysyy seinässä?
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.