1 840 lukukertaa ·
13 vastausta
2k lukukertaa
13 vastausta
Ruuvata puolapuut kiinni betoniin + kipsiin
Aion kiinnittää puolapuut kellariimme. Seinällä, johon se tulee, on betoniseinä, jonka päällä on kipsilevy (metallirangat, joten pitäisi olla okei aiemman omistajan mukaan). Miten voin kiinnittää puolapuut parhaalla tavalla? Tällä hetkellä olen kallistumassa siihen, että poraan reiän kipsiin ja sitten betoniin ja yritän laittaa proppua ja kiinnittää ruuvilla, mutta se tuntuu hankalalta enkä tiedä, onko olemassa jotain helpompaa tapaa?
Hmmm..
Jos huomaat, mihin kiinnitettä gipseen, sahaa sitten aukko esimerkiksi 100 mm:n reikäsahalla, jotta näet mitä teet. Sitten poraa betoniin ja kiinnitä kierretty tanko ankkurimassalla.
Sitten sinun täytyy leikata pois otettu kipsi ja kiinnittää se lankulla jäljellä olevaan kipsiin. Ja sitten kitata. Ja sitten kiinnittää ribbstolen kierrettyihin tankoihin.
Todellinen ylikurssi olisi kiinnittää jonkinlainen kumimuffi tai jotain tangon ja kipsin/kitin väliin, jotta saadaan liikkumavaraa ja vältetään halkeamia, jos ribbstolen käyttö liikuttaa sitä hieman.
En ole itse tehnyt mitään vastaavaa, joten nämä ovat lähinnä pohdintojani....🤔
Jos huomaat, mihin kiinnitettä gipseen, sahaa sitten aukko esimerkiksi 100 mm:n reikäsahalla, jotta näet mitä teet. Sitten poraa betoniin ja kiinnitä kierretty tanko ankkurimassalla.
Sitten sinun täytyy leikata pois otettu kipsi ja kiinnittää se lankulla jäljellä olevaan kipsiin. Ja sitten kitata. Ja sitten kiinnittää ribbstolen kierrettyihin tankoihin.
Todellinen ylikurssi olisi kiinnittää jonkinlainen kumimuffi tai jotain tangon ja kipsin/kitin väliin, jotta saadaan liikkumavaraa ja vältetään halkeamia, jos ribbstolen käyttö liikuttaa sitä hieman.
En ole itse tehnyt mitään vastaavaa, joten nämä ovat lähinnä pohdintojani....🤔
Helpoin tapa on laittaa paksumpi plywood palkkien väliin ja sitten ruuvata se siihen kiinni. Silloin vältytään myös siltä, että jalat tai penkit menevät gyprokin läpi. Esim. 19 mm plywood, jossa on vähän valkoista puuliimaa esiporatuissa rei'issä juuri ennen ruuvin kiinnitystä, on vahva.
Se kuulostaa melkein helpoimmalta ratkaisulta, jotta vältytään kipsilevyyn poraamasta liian suuria reikiä. Luulen, että kipsilevyn alla on metallikoolaus, joten arvailen, että minun täytyy kiinnittää plywoodi johonkin "itseporautuvaan" (tyyliin molly)?Z z_bumbi sanoi:
Olen hankkinut nyt säännöstödets löytäjän (Bosch professional d-tect 120), joka näyttää, että säännöt näyttävät kuvan mukaisilta. Ajatuksena oli kiinnittää kaksi poikittaista rimaa kahden säännön väliin (mukana toimitetun ribsstolen kanssa) ja sitten asettaa ribbstolen siihen. Nyt tämä ei näytä toimivan, koska nämä rimat täytyy olla tietyllä korkeudella ja eivät tietenkään vastaa makaavien sääntöjen paikkaa.
Onko olemassa joku fiksu ratkaisu, jota en huomaa, vai onko minun pakko yrittää asettaa kunnon vaneria, mihin ruuvata, tai löytää toinen seinä?
Onko olemassa joku fiksu ratkaisu, jota en huomaa, vai onko minun pakko yrittää asettaa kunnon vaneria, mihin ruuvata, tai löytää toinen seinä?
Muuten, uskon että seinässä on kaksinkertainen kipsilevy havaintojeni mukaan (noin 25-30 mm) ja olen ostanut tukevat molly-ankkurit, mutta en tiedä uskallanko? Ribbstolen on luokiteltu 150 kg:lle?
Eikö ole outoa reglojen kanssa niin? Pitäisikö seinällä olla enemmän ylhäältä alas?V villasuperstar sanoi:Olen hankkinut regeldetektorin nyt (Bosch professional d-tect 120), joka näyttää, että reglat näyttävät kuvan mukaan. Ajatuksena oli ruuvata kiinni kaksi poikittaista käyräribaa kahden reglan väliin (mukana toimitettu ribbstol) ja sitten asentaa ribbstol siihen. Nyt näyttää siltä, että tämä ei onnistu, koska nämä kaaret on oltava tietyillä korkeuksilla, eikä ne tietenkään vastaa vaakasuorien reglojen sijaintia.
Onko olemassa mitään viisasta ratkaisua, jota kaipaan, vai onko minun pakko yrittää asentaa kunnon vaneri, johon ruuvata, tai löytää toinen seinä?
Hmm mielenkiintoista, se voisi olla jotain. Katon vieressä kulkee pari lyhyitä pystysuoria koolauksia, jotka menevät alas noin 10 cm seinään (kuten koolausetsin kertoo), unohdin piirtää ne kuvaan vain.Z z_bumbi sanoi:
Näyttää nyt siltä, että ruuvaan vanerilevyn seinään ja kiinnitän sen koolauksiin, ja sitten ruuvaan voimistelutelineen levyyn kiinni. Aion kiinnittää seinään pari muutakin asiaa, joten ajattelin, että on yhtä hyvä olla jonkinlainen alusta, jotta voin kiinnittää useampia asioita helposti.
Lopettaakseni ketjun kiinnitin vanerilevyt seinään ja kiinnitin ne teräskiskoihin (hyvä sijoitus ostaa laadukas kiskonetsijä!). Kiinnitin sitten puolapuut vaneriin ja tähän asti se vaikuttaa tukevasti kiinnitettyltä! Enimmäkseen lapset kiipeilevät siinä, mutta voin itse roikkua siinä ilman ongelmia
.
Klikkaa tästä vastataksesi