Farzan sanoi:
Apropå fin och ful...var och handlade litet på B****us och skulle bl a ha några skivor OSB. Men det var slut och restad hos deras leverantör så det skulle ta ett okänt antal innan den kom in.

Men de hade 11 mm oklassad byggplywood, ful-plyfa med andra ord. Det syntes på att det var många stora kvistar och många skivor hade någon spricka i yttersta lagret. Men det borde väl duga bra att ha bakom gips o dyl? De tog 10:- mindre per skiva än de brukar ta för 11 mm OSB.

Ja jag tror nog att den funkar utmärkt. Normalt brukar dock byggplyfan vara något dyrare än OSB men så jäkla dålig kan den knappast vara den du hittat.

Mikä on vialla byggmax lastulevyssä, josta joku ei pitänyt aiemmin?

Olen entinen käsityönopettaja ja mielestäni olen nähnyt paljon lastulevyä, mutta minun on vaikea nähdä sitä huonona.
Tosin olen käyttänyt vain 16 mm versiota, mutta siinä ei ollut mitään vikaa.
Se oli jopa hienompi pinta kuin mitä olen aiemmin nähnyt.

terveisin

Mr XXX sanoi:
menisin kyllä tavallisella 11 mm, koska epäilen, että erikoisemmat ja paksummat levyt ovat paljon kalliimpia. Mutta tarkista hinta ja laita se foorumille. Olisi kiva tietää mitä paksumpi osb maksaa.

Sitten niiden todella raskaiden tavaroiden kohdalla täytyy etsiä ne hirret
Wow, 11 mm... se kuulostaa vähältä mielestäni... Kyllähän voimat ovat pääasiassa pystysuoria, mutta kuitenkin...
Jos ei puhuta hinnasta vaan siitä mikä on optimaalista, mihin sitten päädytään?
Sitten "harkkosääntö" on itsestäänselvä.

Mats_o: Ratkaisusi on kätevä ja olen ollut siinä myös, mutta ajattele 3 vuoden päästä kun aiot ripustaa sen uuden hienon vehkeen ja se ei onnistu siellä missä oikeasti haluat sen olevan, koska siellä on vain kipsiä...

Hyvää uutta vuotta muuten, kaikille!
/Ronnie

Hmm, katsotaanpa nyt... Yksi, kaksi, kolme, neljä... Outoa! Niitä oli kymmenen kun käynnistin vannesahan???

Silloin virnistän ja hymyilen, kiinnitän levyn konsoleihin ja ripustan tavaran minne haluan ;)

mats_o sanoi:
Silloin virnuilen ja hymyilen ja kiinnitän levyn konsoliin ja ripustan vempaimen sinne minne haluan ;)
Tjohopp! Mitä me ongelmilla teemme? :D

Meillä on niin, että olemme saavuttaneet ratkaisujen keksimisen :)

Jos ei halua katsoa liikaa hintaa, se on todella vakaa vaihtoehto laittaa lattialastulevyä kipsilevyn alle seinälle. Hintaero ei ole NIIN valtava verrattuna 12 mm filmivaneriin, jolla on lisäksi se haitta, että se harvoin on erityisen tasainen ja erityisesti silloin kun olet sattumalta ostanut sen byxxmaxista, bauhausista jne. Tosiasia on, että olen kokenut, että se on ollut niin aaltoileva, että se on painanut kipsilevyn irti päältä!! :o
Sivuhuomautuksena mainittakoon, että saatavilla on myös 22mm pontattua OSB:ta, mutta se on noin 3 kertaa kalliimpaa kuin 11mm.

• Tykkään
JMF70
  • Laddar…
Sitten on olemassa kuituvahvistettu 15mm kipsilevy, joka paloluokituksessa vastaa kaksinkertaista 13 mm standardikipsilevyä, hintavertailussa samanlainen mutta pienempi rakenteellinen paksuus ja vähemmän työtä.. (mutta pirun raskas kantaa yksinään :-/ noin 60kg/levy )

Olen rakentamassa taloa ja aion laittaa osb- ja kipsilevyjä. Sain kuitenkin tietää, että osb:tä ei pitäisi laittaa reunat vastakkain, vaan jättää 4 mm pystysuora ja 2 mm vaakasuora rako. Tämä JOS osb paisuisi......
Terveisin.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.