Hei, olen muuttanut kerrostaloon, joka on rakennettu 1963, talo on tiiltä. Nyt aion asentaa seinään kiinnitettävän kirjahyllyn. Kun poraan seinään, se tuntuu levyltä, mutta ei kuitenkaan kipsilevyltä. Se on noin 15-20 mm ja sitten on tyhjää. En löydä mitään tukipuita ja olen nyt epävarma siitä, millainen seinä on kyseessä. Olen puhunut naapureiden kanssa, mutta en saa järkeviä vastauksia. Mitä luulette seinän olevan ja mitä tulppia minun pitäisi käyttää?

BirgitS
Siihen aikaan oli yleisintä, että vain itse julkisivu oli tiilestä. Itse talo oli rakennettu puutolpilla ja puulevyillä. Ellei se ollut suuri betonista/kevytbetonista tehty monen perheen talo.

Se voi pitää paikkansa, että poraat puulevyn läpi ja sitten olet jossain seinän tukipuiden välissä. Jos kyseessä on laadukas puulevy (ei huokoinen Treetex), voi siihen kiinnittää asioita puuruuvilla. Muuten täytyy ruuvata tukipuihin, jotka ovat normaalisti 60 cm välein. Jos se ei onnistu, on olemassa olevat levyt poistettava ja asetettava tilalle OSB ja kipsilevy.

BirgitS BirgitS sanoi:
Tuohon aikaan oli yleisintä, että vain itse julkisivu oli tiilestä. Itse talo oli rakennettu puukehyksillä ja puulevyillä. Jos se ei ollut suuri moniperheinen talo betonista/kevytbetonista.

Voi olla totta, että poraat läpi puulevyn ja sitten olet jossain seinän kehysten välissä. Jos se on korkealaatuinen puulevy (ei huokoinen Treetex), voi kiinnittää asioita siihen puuruuvilla. Muussa tapauksessa pitää ruuvata kehyksiin, normaalisti 60 cm etäisyydellä. Jos se ei toimi, on poistettava olemassa olevat levyt ja asennettava OSB ja kipsi tilalle.
Ei se ole puuta, pikemminkin jonkinlaista rappausta, mutta en löydä kehyksiä, sama ääni koko ajan.

Oletko kuullut yhdistyksestä tai isännöitsijästä? Todennäköisesti siellä pitkään asuneet tietävät, millaisia ​​seinät ovat, ja voivat antaa vihjeitä/vinkkejä.

tommib
Kuva? Minkä väristä pöly on? Voisiko olla niin, että sinulla on kipsiä ja olet vahingossa löytänyt onkalon sen takaa? Kuinka monta reikää olet kokeillut?

Olen samaa mieltä BirgitSin kanssa, on epätodennäköistä, että sisäseinät ovat tiiliä tuolla rakennusvuodella, todennäköisempää on jokin levymateriaali, mutta se voisi myös olla kuonalevyä, vaikka se on epätodennäköistä.

Betonireikätiili "gråsugga" luulisin.

L Laurentiusson sanoi:
Oletko kysynyt yhdistykseltä tai isännöitsijältä? Todennäköisesti ne, jotka ovat asuneet siellä jonkin aikaa, tietävät, millaiset seinät ovat ja voivat antaa vihjeitä/vinkkejä.
Olen laittanut kysymyksen yhdistyksen foorumille, mutta en ole saanut vastausta. Kun poraan, on harmaata rappausta/betonia noin 15-20 mm, sitten täysin tyhjä noin 30-40 mm, sitten mahdollisesti tiiliä. Pitäisi olla koolauksia, mutta en löydä niitä, kun koputan, sama ääni koko ajan.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.