4 533 lukukertaa ·
4 vastausta
5k lukukertaa
4 vastausta
Runko-orretalli parvella
Olen rakentamassa autotallia ja pian tulen valamaan laatan, joka on 9 metriä leveä ja 14,4 metriä pitkä 
Koska kyseessä on autotalli, en halua sisälle mitään tolppaa tai vastaavaa
Olen alkanut miettiä jonkinlaista kehysrakennetrussia, jotta voisin hyödyntää osia ullakosta varastona
Autotallissa tulee olemaan 2 porttia päädyssä, joka on 9 metriä leveä, ja sitten tulee 12 kattotuolia cc120 = 14,4 metriä
Onko syytä unohtaa itsekantavat kehysrakennetrussit näin leveällä jännevälillä?
Koska kyseessä on autotalli, en halua sisälle mitään tolppaa tai vastaavaa
Olen alkanut miettiä jonkinlaista kehysrakennetrussia, jotta voisin hyödyntää osia ullakosta varastona
Autotallissa tulee olemaan 2 porttia päädyssä, joka on 9 metriä leveä, ja sitten tulee 12 kattotuolia cc120 = 14,4 metriä
Onko syytä unohtaa itsekantavat kehysrakennetrussit näin leveällä jännevälillä?
Minulla on 12x12 metriä ja jonkinlaiset kehikkomaiset kattotuolit ja lisäksi olen avannut yhden kattotuolin ilman kehikkoa, jotta voin asentaa autonostimen. Mutta ehkä joudut ottamaan huomioon toiset kattotuolit päissä tai hieman sisempänä ja liimapuupalkin harjaan.
Puhtaasti oletuksia omalta puoleltani. Kattotuolinvalmistajat laskevat sen puolestasi.
Puhtaasti oletuksia omalta puoleltani. Kattotuolinvalmistajat laskevat sen puolestasi.
Onko sinulla cc 1200?
Suunnilleen kuinka leveä tila sinulla on ullakolla? Onko sinulla mitään teräspalkkeja tai vastaavaa?
Ajattelin yrittää välttää teräspalkkeja ja liimapuupalkkeja..
Suunnilleen kuinka leveä tila sinulla on ullakolla? Onko sinulla mitään teräspalkkeja tai vastaavaa?
Ajattelin yrittää välttää teräspalkkeja ja liimapuupalkkeja..
Minulla on aluksi melko matala harjakorkeus, en tiedä tarkkaan kuinka leveä se on, mutta ainakin niin, että tavaroita voi tuoda leveyssuunnassa ilman ongelmia, ja sitten voi säilöä ne lokeroihin. Leveyden osalta riittää niin sanotusti pelkän "käytäväleveyden" verran.
Kyllä, cc1200, mutta se on myös valmaattu katto, joten se on hieman kapeampi valmauksia kohti, koska matka ei ole tasan jaettavissa 1200:lla.
Minulla on liimapuupalkki tukemassa sitä kattotuolia, jolla ei ole kehystä.
Kyllä, cc1200, mutta se on myös valmaattu katto, joten se on hieman kapeampi valmauksia kohti, koska matka ei ole tasan jaettavissa 1200:lla.
Minulla on liimapuupalkki tukemassa sitä kattotuolia, jolla ei ole kehystä.
nyt olen todella ymmälläni, olen yhteydessä kahteen valmistajaan,
ensimmäinen sanoo, että se onnistuu, 38 asteen kattokaltevuus, saan yläkertaan 5,7 metriä leveän ja 2,10 metriä korkean katon (kuulostaa mielestäni paljolta) näiden hinta on noin 2500 kpl sis alv
toinen valmistaja (suunnittelija) sanoo, että se ei onnistu seuraavan vastauksen mukaan:
"Ero ristikkojärjestelmän ja runkorakenteen välillä on, että ristikko on staattisesti määrätty, kun taas runkokehikko on staattisesti määräämätön.
Tämä tarkoittaa, että jokainen osa ristikossa on tasapainossa.
Jos haluat runkorakenteen, voit saada sen liimapuusta. Ei ongelmaa. Mutta silloin hinta nousee.
Työskentelemme yksinkertaisten, halpojen ratkaisujen parissa. Ensimmäinen valinta on puu."
tämä kuulostaa mielestäni todella oudolta, voiko ensimmäinen yksinkertaisesti olla laskenut väärin, niin että katto ei kestä?
ja mitä tarkoittaa staattisesti määrätty, määräämätön?
Terveisin/T
ensimmäinen sanoo, että se onnistuu, 38 asteen kattokaltevuus, saan yläkertaan 5,7 metriä leveän ja 2,10 metriä korkean katon (kuulostaa mielestäni paljolta) näiden hinta on noin 2500 kpl sis alv
toinen valmistaja (suunnittelija) sanoo, että se ei onnistu seuraavan vastauksen mukaan:
"Ero ristikkojärjestelmän ja runkorakenteen välillä on, että ristikko on staattisesti määrätty, kun taas runkokehikko on staattisesti määräämätön.
Tämä tarkoittaa, että jokainen osa ristikossa on tasapainossa.
Jos haluat runkorakenteen, voit saada sen liimapuusta. Ei ongelmaa. Mutta silloin hinta nousee.
Työskentelemme yksinkertaisten, halpojen ratkaisujen parissa. Ensimmäinen valinta on puu."
tämä kuulostaa mielestäni todella oudolta, voiko ensimmäinen yksinkertaisesti olla laskenut väärin, niin että katto ei kestä?
ja mitä tarkoittaa staattisesti määrätty, määräämätön?
Terveisin/T
Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi