1 938 lukukertaa ·
4 vastausta
2k lukukertaa
4 vastausta
Ristikon poikkipalkki putkivedolla
Uuden wc:n pohjaratkaisu valitettavasti tarkoittaa, että minun täytyy kulkea poikittaispalkin läpi putkivetoa varten. Valitettavasti kyseessä on myös 110 viemäriputki, joka menee wc:hen. Palkki on 240 mm ja putken on mentävä vähän yläpuolella keskikohtaa! Reikä tulee olemaan noin 1,5 metrin päässä yhdestä kiinnityspisteestä ja 3 metrin päässä siitä, kun se lepää kantavalla seinällä! Olen lukenut paljon muita keskusteluita, mutta mikään rakennus ei ole samanlainen!
En ole innoissani palkin ylittämisestä, mutta minulla ei ole vaihtoehtoa.
Olen vahvistanut tukimaisilla molemmille läheisille palkeille (cc 60) molemmilla puolilla läpikulusta ja aion nyt vahvistaa molemmilla puolilla reikää!
Kysymys on, millä minun pitäisi vahvistaa? Minulla on kotona ylijäänyt OSB-levy. Riittääkö sen paksuus? Minulla on myös lastulevyä kotona! Olen kuullut 22 mm vanerista, mutta mistä löydän niin paksua (Byggmaxilla on vain 12 mm). Mitä liimaa käytän ennen kuin ruuvaan?
Pitäisikö käyttää metallia sen sijaan?
En ole innoissani palkin ylittämisestä, mutta minulla ei ole vaihtoehtoa.
Olen vahvistanut tukimaisilla molemmille läheisille palkeille (cc 60) molemmilla puolilla läpikulusta ja aion nyt vahvistaa molemmilla puolilla reikää!
Kysymys on, millä minun pitäisi vahvistaa? Minulla on kotona ylijäänyt OSB-levy. Riittääkö sen paksuus? Minulla on myös lastulevyä kotona! Olen kuullut 22 mm vanerista, mutta mistä löydän niin paksua (Byggmaxilla on vain 12 mm). Mitä liimaa käytän ennen kuin ruuvaan?
Pitäisikö käyttää metallia sen sijaan?
Onko se vain yksi palkki, olisin tehnyt väistön sijaan. Sahaa palkki, aseta poikittaispalkit palkkikenkiin viereisten palkkien suuntaisesti, ripusta sitten sahattu palkki poikittaispalkkien palkkikenkiin. Kun ruuviliimaat sitten lastulevyn ja lattiakipsilevyn, se pysyy erittäin hyvin.
No, olin varmaan vähän epäselvä! Minun on vaikea ymmärtää käsitteitä kuten välipohja, poikittaispalkki jne. Tässä tapauksessa poikittaispalkki, koska se kulkee pitkittäisten ulkoseinien välillä.
Kyse on toisesta kerroksesta ja se on kattotuolin alaosa (kattotuolit ovat cc 120). Koska kattotuolin rakenne on itsessään kantava, ei ole täysin onnistunutta tehdä reikiä rakenteeseen...
Kyse on toisesta kerroksesta ja se on kattotuolin alaosa (kattotuolit ovat cc 120). Koska kattotuolin rakenne on itsessään kantava, ei ole täysin onnistunutta tehdä reikiä rakenteeseen...
Keskellä yläpuolella tarkoitan, että reiän keskus, joka otetaan, sijaitsee hieman keskikohdan yläpuolella. Eli keskikohta on 130-140 mm alhaalta katsottuna. Voin kokeilla hieman, mutta silloin riski huonosta kaadosta.
Lattia on lattiavaneria ja sitten lattialevyä päällä!
Lattia on lattiavaneria ja sitten lattialevyä päällä!
Hei,
Käytin 15mm plyfa K-rautasta (melko kallista verrattuna ByggMaxin 12mm:ään) mutta nyt luulen, että voin asettaa panssarivaunun siihen ilman ongelmia...
On olemassa useita erilaisia vanereita, mutta K-vaneria he eivät olleet kuulleet K-rautassa...
Mutta valitsin sen, joka oli vahvin (eikä lakattu, koska käytin puretan- tai mikä se nyt olikaan -puuliimaa)
Liima oli aika jännä, kokeilin liimata pala, jonka ruuvasin kiinni lattiapalkkiin. Liima vaahtoaa (ja laajenee?) hetken kuluttua, ja kuivuttuaan se on kiinni kuin vuori.
/R
Käytin 15mm plyfa K-rautasta (melko kallista verrattuna ByggMaxin 12mm:ään) mutta nyt luulen, että voin asettaa panssarivaunun siihen ilman ongelmia...
On olemassa useita erilaisia vanereita, mutta K-vaneria he eivät olleet kuulleet K-rautassa...
Mutta valitsin sen, joka oli vahvin (eikä lakattu, koska käytin puretan- tai mikä se nyt olikaan -puuliimaa)
Liima oli aika jännä, kokeilin liimata pala, jonka ruuvasin kiinni lattiapalkkiin. Liima vaahtoaa (ja laajenee?) hetken kuluttua, ja kuivuttuaan se on kiinni kuin vuori.
/R
Klikkaa tästä vastataksesi