2 895 lukukertaa ·
24 vastausta
3k lukukertaa
24 vastausta
Ripustaa 20 kg projektori yksinkertaiseen kipsikattoon, Mollykiinnikkeellä
Ehkä se olen minä, joka haluan välttää työtä, etkä sinä, joka olet pessimisti. Yritän tarkastella asiaa enemmän. Talo on uusi, mutta tämä tehtävä on hieman epäselvä.Pjosk75 sanoi:
Onko sinulla aavistustakaan, mihin sääntöihin kipsilevy on kiinnitetty ja miten ne puolestaan on kiinnitetty ylöspäin?
Olen ehkä pessimistinen, mutta en koskaan ripustaisi 25 kg tietämättä, mihin ruuvit kiinnittyvät. Osittain siksi, että se, mitä aiot ripustaa, on todennäköisesti kallista, mutta ennen kaikkea siksi, että ihminen tai lemmikki voi loukkaantua, jos projektori putoaa alas.
Yritän katsoa. Minulla on tähystyskamera, joten ehkä voi välttää tekemästä suuria vahinkoja.D datja sanoi:
Niin, todistat ainakin teorian, että ihminen on luonnostaan laiska 😉.Tekniker sanoi:
Hyvä, että aiot tarkistaa katon rakenteen.
Mikä se projektori oikein on, joka painaa 25 kg, kun nyt on vuosi 2025?
Niin on taatusti.Pjosk75 sanoi:
Katson piirustuksia, niiden mukaan 28mm harvalaudoitus c/c 300, johon kipsilevy on kiinnitetty, ja sen pitäisi olla 2x13mm.
Yritän varmistaa tämän.
Projektori on muutaman vuoden vanha JVC, joka on lamppumalli, nykyinen lasermalli painaa 15kg. Se on vähän enemmän High End kuin Life Style
Ah, jos kyseessä on kaksoiskipsiä ja puu cc 300 niin se tuntuu turvallisemmalta.
Jos projektori on 65 cm halkaisijaltaan, sahaisin sopivan materiaalista tehdyn levy niin, että se on hieman suurempi kuin projektori ylöspäin. Näin voit kiinnittää projektorin kiinnityksen kunnolla ja levy voidaan kiinnittää 2 harvapaneeliin.
Toki se vaatii hieman enemmän työtä, mutta riski siitä, että kaikki putoaa alas, on minimaalinen.
Oletan, että projektorillasi on hieman parempi kuva, ääni ja mustuus kuin minun 25 vuotta vanhalla Panasonicilla. Se painaa toisaalta noin 5 kg ja on kiinnitetty betonikattoon 3 plugilla ja ruuvilla.
Jos projektori on 65 cm halkaisijaltaan, sahaisin sopivan materiaalista tehdyn levy niin, että se on hieman suurempi kuin projektori ylöspäin. Näin voit kiinnittää projektorin kiinnityksen kunnolla ja levy voidaan kiinnittää 2 harvapaneeliin.
Toki se vaatii hieman enemmän työtä, mutta riski siitä, että kaikki putoaa alas, on minimaalinen.
Oletan, että projektorillasi on hieman parempi kuva, ääni ja mustuus kuin minun 25 vuotta vanhalla Panasonicilla. Se painaa toisaalta noin 5 kg ja on kiinnitetty betonikattoon 3 plugilla ja ruuvilla.
Ystävä, joka on putkimies, vinkkasi niistä monta vuotta sitten, joten hän oli ainakin sitä mieltä. Kesti sitten useita vuosia ennen kuin löysimme ne K-Raudasta ja siitä lähtien käytän vain expandereita/molly-tulppia, jos haluan pienempiä mittoja ja ei raskaita kiinnityksiä. Yksi ankanjalkojen etu on, että ne on helpompi ottaa pois/työntää seinään sitten, kun pitää muuttaa, ja olen muuttanut paljon aikuiselämäni aikanaTekniker sanoi:
Ota hieman vahvempi magneetti, niin löydät helposti kipsilevyn kiinnitysruuvit ja voit välttää poraamasta reikää kameralle.Tekniker sanoi:
Älykästä!! Merkitsen teipillä, niin näkee kuvion. Pitäisi olla kaksi ruuvin pituutta per sääntö, jossa levyt liitetään, yksi pituus, jossa on vain kiinnitys?SSSS sanoi:
Joo nämä reiät ovat toivottomia, vaikka yrittäisi porata, niistä tulee jättimäisiä.A Alikzus sanoi:Yksi kaveri, joka on putkimies, vinkkasi niistä monta vuotta sitten, joten hän oli ainakin sitä mieltä. Kesti sitten muutaman vuoden ennen kuin löysimme ne K-Rautasta, ja siitä lähtien olen käyttänyt vain expander-/molly-tulppia, jos haluan pienempiä mittoja enkä raskaita kiinnityksiä. Ankkajalkojen etuna on, että ne on helpompi vetää ulos/työntää seinään sitten kun muuttaa, ja olen muuttanut paljon aikuiselämäni aikana(johtuen suurelta osin yli vuosikymmenestä, joka kului Tukholmassa).
Yksi vanerilevy on ruuvattu rimoihin ja mahdollisesti kipsiankkureilla sijainnista riippuen, jos ei
(Mutta CC 300:lla kipsi kestää myös, jos käytät esimerkiksi Molly...)
Se kestää. Osta koivuvaneria ja maalaa sopivalla sävyllä.Tekniker sanoi:
(Mutta CC 300:lla kipsi kestää myös, jos käytät esimerkiksi Molly...)
Klikkaa tästä vastataksesi