Pjosk75 Pjosk75 sanoi:
Onko sinulla aavistustakaan, mihin sääntöihin kipsilevy on kiinnitetty ja miten ne puolestaan on kiinnitetty ylöspäin?

Olen ehkä pessimistinen, mutta en koskaan ripustaisi 25 kg tietämättä, mihin ruuvit kiinnittyvät. Osittain siksi, että se, mitä aiot ripustaa, on todennäköisesti kallista, mutta ennen kaikkea siksi, että ihminen tai lemmikki voi loukkaantua, jos projektori putoaa alas.
Ehkä se olen minä, joka haluan välttää työtä, etkä sinä, joka olet pessimisti. Yritän tarkastella asiaa enemmän. Talo on uusi, mutta tämä tehtävä on hieman epäselvä.
D datja sanoi:
En olisi koskaan tehnyt niin. Millä cc:llä säännöt ovat katossa?

Ettekö voi tehdä pientä luukkua ja katsoa, miltä sisällä näyttää? Ehkä voit laittaa muutaman lyhyen laudan, jotka lepäävät harvaseinällä (jos katto on rakennettu niin)?
Yritän katsoa. Minulla on tähystyskamera, joten ehkä voi välttää tekemästä suuria vahinkoja.

Tekniker Tekniker sanoi:
Se on luultavasti minä, joka haluaa välttää työtä, et sinä, joka olet pessimistinen. Yritän katsoa vähän enemmän. Talo on uusi, mutta tämä tehtävä on vähän epäselvä.

Aion katsoa. Minulla on tähystyskamera, joten ehkä voi välttää tekemästä suurta vahinkoa.
Niin, todistat ainakin teorian, että ihminen on luonnostaan laiska 😉.
Hyvä, että aiot tarkistaa katon rakenteen.

Mikä se projektori oikein on, joka painaa 25 kg, kun nyt on vuosi 2025?

Pjosk75 Pjosk75 sanoi:
Niin, todistat ainakin väitteen, että ihminen on luonnostaan laiska 😉.
Hyvä, että aiot tarkistaa katon rakenteen.

Mikä se projektori on, joka painaa 25 kg nyt kun on vuosi 2025?
Niin on taatusti.

Katson piirustuksia, niiden mukaan 28mm harvalaudoitus c/c 300, johon kipsilevy on kiinnitetty, ja sen pitäisi olla 2x13mm.

Yritän varmistaa tämän.

Projektori on muutaman vuoden vanha JVC, joka on lamppumalli, nykyinen lasermalli painaa 15kg. Se on vähän enemmän High End kuin Life Style :)

Ah, jos kyseessä on kaksoiskipsiä ja puu cc 300 niin se tuntuu turvallisemmalta.
Jos projektori on 65 cm halkaisijaltaan, sahaisin sopivan materiaalista tehdyn levy niin, että se on hieman suurempi kuin projektori ylöspäin. Näin voit kiinnittää projektorin kiinnityksen kunnolla ja levy voidaan kiinnittää 2 harvapaneeliin.
Toki se vaatii hieman enemmän työtä, mutta riski siitä, että kaikki putoaa alas, on minimaalinen.

Oletan, että projektorillasi on hieman parempi kuva, ääni ja mustuus kuin minun 25 vuotta vanhalla Panasonicilla. Se painaa toisaalta noin 5 kg ja on kiinnitetty betonikattoon 3 plugilla ja ruuvilla.

• Tykkään
PurreP ja 1 muu
  • Laddar…
Tekniker Tekniker sanoi:
Aha dom där känner jag till. Visste inte att dom var bättre än molly?
Ystävä, joka on putkimies, vinkkasi niistä monta vuotta sitten, joten hän oli ainakin sitä mieltä. Kesti sitten useita vuosia ennen kuin löysimme ne K-Raudasta ja siitä lähtien käytän vain expandereita/molly-tulppia, jos haluan pienempiä mittoja ja ei raskaita kiinnityksiä. Yksi ankanjalkojen etu on, että ne on helpompi ottaa pois/työntää seinään sitten, kun pitää muuttaa, ja olen muuttanut paljon aikuiselämäni aikana :p (suurelta osin johtuen siitä, että vietin yli vuosikymmenen Tukholmassa).

SSSS
Tekniker Tekniker sanoi:
Se on varmaan minä, joka haluan välttää töitä, enkä sinä, joka olet pessimistinen. Yritän tutkia vähän enemmän. Talo on uusi, mutta tämä tehtävä on hieman epäselvä.

Aion katsoa. Minulla on pieni tarkastuskamera, joten ehkä voidaan välttää tekemästä suurta vahinkoa.
Ota hieman vahvempi magneetti, niin löydät helposti kipsilevyn kiinnitysruuvit ja voit välttää poraamasta reikää kameralle.

SSSS SSSS sanoi:
Ota hieman vahvempi magneetti, niin löydät helposti ruuvit, jotka pitävät kipsilevyn paikoillaan, eikä tarvitse porata reikää kameralle.
Älykästä!! Merkitsen teipillä, niin näkee kuvion. Pitäisi olla kaksi ruuvin pituutta per sääntö, jossa levyt liitetään, yksi pituus, jossa on vain kiinnitys?

A Alikzus sanoi:
Yksi kaveri, joka on putkimies, vinkkasi niistä monta vuotta sitten, joten hän oli ainakin sitä mieltä. Kesti sitten muutaman vuoden ennen kuin löysimme ne K-Rautasta, ja siitä lähtien olen käyttänyt vain expander-/molly-tulppia, jos haluan pienempiä mittoja enkä raskaita kiinnityksiä. Ankkajalkojen etuna on, että ne on helpompi vetää ulos/työntää seinään sitten kun muuttaa, ja olen muuttanut paljon aikuiselämäni aikana :p (johtuen suurelta osin yli vuosikymmenestä, joka kului Tukholmassa).
Joo nämä reiät ovat toivottomia, vaikka yrittäisi porata, niistä tulee jättimäisiä.

Sain selville, että säännöt ovat tällä tavalla. Täytyy katsoa, mihin haluan kiinnikkeen kattoon. Voin tehdä 30x30 puu- tai MDF-levyn, joka ruuvataan näihin kahteen riviin, sen pitäisi kestää.

Mittanauha katossa, keltaiset teippilinjat viittaavat mahdollisiin kiinnityspisteisiin.

Yksi vanerilevy on ruuvattu rimoihin ja mahdollisesti kipsiankkureilla sijainnista riippuen, jos ei
Tekniker Tekniker sanoi:
Selvitettiin, että säännöt menevät näin. Katson, mihin haluan kiinnikkeen katossa. Voin tehdä 30x30 puu- tai MDF-laatan, joka ruuvataan näihin kahteen riviin, luulisi kestävän.

[kuva]
Se kestää. Osta koivuvaneria ja maalaa sopivalla sävyllä.
(Mutta CC 300:lla kipsi kestää myös, jos käytät esimerkiksi Molly...)

• Tykkään
Tekniker
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.