Minulla on alakerran sisäkatto (talo rakennettu 1998), jonka levyissä on viistetyt reunat. Katso liitetty kuva. En tiedä, miten nämä katot on rakennettu, ja minun pitäisi ripustaa noin 7 kg projektori ja noin 14 kg valkokangas.

Olen soittanut talonrakentajalle, mutta heillä ei ole tietoa, ja näyttää olevan vaikeaa saada kiinni ketään, joka tietäisi asiasta. Toivon, että joku täällä voi auttaa minua ja kertoa, miten löydän palkin, johon voin ripustaa?

Googlattuani yleisesti sisäkattoja näyttää siltä, että levyt ovat ohuemmissa palkkeissa, jotka puolestaan ovat hieman tukevammissa palkkeissa. Pitääkö tämä paikkansa? Voinko ripustaa 7 & 14 kg näihin kevyempiin palkkeihin, vai pitäisikö minun löytää ne paksummat?

Apua! :)

Valkoinen sisäkatto, jossa on viistoreunaisia levyjä, 1998 rakennetussa omakotitalossa.
 
Jos sinulla on ullakko yläpuolella, on helppoa asentaa uusi kisko. Minulla on samanlainen sisäkatto ja asensin uuden kiskon ullakolta projektorin ripustamista varten. Kokeile koputtaa ja kuunnella, voitko löytää kohdan, jossa saattaa olla kisko katossa, tai voitko käyttää kiskomittaria. Onnea! :)
 
  • Tykkään
mamma1954
  • Laddar…
Micro sanoi:
Jos sinulla on ullakko yläpuolella, on helppo asia asentaa uusi tukipuu.
Minulla on samanlainen kattopinta ja asensin uuden tukipuun ullakolla projektorin ripustamista varten.
Kokeile koputtaa ja kuunnella, jos voisit löytää mahdollisen tukipuun katosta, tai jos se voisi toimia regelimittarin kanssa.
Onnea matkaan.:)
Valitettavasti minulla ei ole ullakkoa yläpuolella. Tämä olisi tietysti helpottanut :)
Yläpuolella on toinen kerros.
 
Kuinka vanha talo on? Yleensä koputtamalla voi löytää oikean paikan, jos ei regeldetektorilla löydä. Muuten ehkä voi mitata, missä palkisto sijaitsee. Mutta useimmiten voit ripustaa erittäin raskaita asioita pienempiin ripustuksiin kuin luulet, mutta tietenkin haluat kiinnittää ne johonkin vahvaan.
 
Talo on vuodelta -98. Kuinka katto on rakennettu? Menevätkö suuret kannattimet gyprok-levyjen lyhyen sivun suuntaisesti vai pitkän sivun suuntaisesti? (Jos ymmärrätte, mitä tarkoitan). Gyprokin alla on ehkä pienempiä kannattimia, ja ne on kiinnitetty suurempiin kannattimiin. Jos pienemmät ovat pitkän sivun suuntaisesti, suuret voivat ehkä ylittää ne, eli ne ovat lyhyen sivun suuntaisesti?
 
Viimeksi muokattu:
Arvaan, että katto on rakennettu siten, että siinä on kantavat palkit, jotka ovat talon pitkien sivujen välisten, sitten on koolaus näiden alla toisessa suunnassa kiinnittääksesi levyt ruuveilla.
Etkö voi nähdä mitään reunoissa, kun sinulla ei ole kattolista asennettuna?
 
holmberg87 sanoi:
Arvaan, että katto on rakennettu siten, että sinulla on kantavia palkkeja, jotka ovat talon pitkien sivujen välissä, ja sitten on ruoteita näiden alla toiseen suuntaan, jotta voit ruuvata levyt kiinni.
Etkö voi nähdä mitään reunoilla, kun kattolista ei ole asennettuna?
On vaikea nähdä mitään. Mutta se, mitä sanot, kuulostaa järkevältä. Ruoteet, jotka kulkevat pitkin kipsilevyn pitkää sivua. Ja kantavat, jotka risteävät tämän kanssa. Luuletko, että kantavat aina risteävät kipsilevyn lyhyellä sivulla? Vai ovatko he myös asettaneet ruoteita siihenkin, koska kipsilevy kattoon ruuvataan kai lyhyeltä sivulta myös?
 
En ole puuseppä, mutta yleensä laudat asennetaan hyvin tiheästi, cc 30 jos en erehdy. Joten kantavien välttämättä tarvitse mennä niin, että ne sopivat levyihin. Luulisin, että levyt ovat myös pontattuja toisiinsa?
 
  • Tykkään
fremax
  • Laddar…
Siksi tulisi olla rima aivan seinän vieressä ja voit mitata siitä. Luulen, että sinun ei tarvitse ruuvata kanneksiin noita painoja varten:)
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.