1 014 lukukertaa ·
4 vastausta
1k lukukertaa
4 vastausta
Rinnakkainen seinä kattotuolien pitkin - Kantava?
Hei,
Jälleen kerran, yksi foorumin ehkä yleisimmistä kysymyksistä. Usko minua, olen etsinyt kaiken mahdollisen foorumilta löytääkseni hyvän vastauksen - tuloksetta.
Suunnittelemme avata osan keittiön seinästä keittiöremontin yhteydessä meidän Hjältevadshus-talossa vuodelta -68.
Liitän muutaman kuvan, jotka voivat selventää suunniteltua toimenpidettä.
Kuva 1.
Pohjapiirustus, punainen merkintä näyttää osan seinästä, joka on purettava.
katso liitettä 861972
Kuva 2.
Valokuva otettu ylhäältä ullakolta, joka selventää seinän suuntaa. Keittiön seinä kulkee siis kattotuolien välissä.
katso liitettä 861974
Onko olemassa joku/joitakin asiantuntijoita, jotka tämän tiedon avulla voisivat tehdä johtopäätöksen siitä, onko keittiön seinä kantava vai ei?
Kiitos etukäteen!
Jälleen kerran, yksi foorumin ehkä yleisimmistä kysymyksistä. Usko minua, olen etsinyt kaiken mahdollisen foorumilta löytääkseni hyvän vastauksen - tuloksetta.
Suunnittelemme avata osan keittiön seinästä keittiöremontin yhteydessä meidän Hjältevadshus-talossa vuodelta -68.
Liitän muutaman kuvan, jotka voivat selventää suunniteltua toimenpidettä.
Kuva 1.
Pohjapiirustus, punainen merkintä näyttää osan seinästä, joka on purettava.
katso liitettä 861972
Kuva 2.
Valokuva otettu ylhäältä ullakolta, joka selventää seinän suuntaa. Keittiön seinä kulkee siis kattotuolien välissä.
katso liitettä 861974
Onko olemassa joku/joitakin asiantuntijoita, jotka tämän tiedon avulla voisivat tehdä johtopäätöksen siitä, onko keittiön seinä kantava vai ei?
Kiitos etukäteen!
Valitettavasti ei. Olen pyytänyt rakennuslausunnosta rakennepiirustusten otteita (jotka toivottavasti heillä on), mutta en ole vielä saanut vastausta. Minulla on juuri nyt vain julkisivu- ja pohjapiirustukset, valitettavasti.K Kane sanoi:
Kävin juuri ottamassa kuvan (kuva on liitetty) ullakolla ja pystyin toteamaan, että seinä kulkee kuten kuvasin. En ole kuitenkaan nostanut eristettä nähdäkseni, onko kattopalkkien välissä mitään välipohjaa.
Miten tämän kanssa meni? On samanlaisessa tilanteessa.
Kävi ilmi, että seinä ei ollut kantava. Palkkasin kaksi puuseppää, joilla oli rakennesuunnittelijan koulutus, ja molemmat pystyivät toteamaan, että se oli ok purkaa.
Klikkaa tästä vastataksesi