Hei,
Olen onnistunut tekemään mestariteon vääntämällä karmin ruuvin rikki asentaessani uusia ulko-ovia. Hetken epäselvyyden vuoksi itse sisäruuvi "pyöristyi" ja nyt karmin ruuvia ei voi säätää. Onko kenelläkään hyviä vinkkejä, kuinka saada poistettua vaurioitunut karmin ruuvi? Sahata itse ruuvi poikki ja porata holkki pois tai sahata poikki ja peittää holkki ja porata uusi reikä karmiin? Kaikki vinkit ja ideat otetaan lämpimästi vastaan!

Katkaise ruuvi karmin ja regelnin väliltä mahdollisimman lähellä karmia, niin voit sitten irrottaa hylsyn. Sen jälkeen ota polygrip ja irrota ruuviosa, joka on kiinni regelissä.
Onnistuin samassa varastohuoneen ovessa.

Kiitos AnderS. Vaikuttaa järkevältä strategialta.

Pyöristin pari karmiruuvia niiden huonojen mutta kalliiden työkalujen ja huonon tarkkuuden vuoksi ennen kuin esiporasin loput ruuvinreiät seinään. Sinkkihylsyn voi olla vaikea saada vanhasta reiästä ilman vahinkoa. Helpoin tapa on porata uusi 14 mm reikä ja kiertää uusi karmiruuvi vanhan viereen, joka on katkaistu.

• Tykkään
Bhav
  • Laddar…
Ostin Servas karmskruveja ja tuhosin 3 kuudesta. Ja tämä Servas omalla bitsillä. Silkkaa roskaa. Esiin kulmahiomakone ja lyö sitten naula tilalle.

Biltemas karmskruvi oli lähellä tehdä sotkua ennen kuin esiporasin. On TÄRKEÄÄ tarkistaa, että sinkkiholkin reikä on tarpeeksi syvä, näin ei ollut saunan oveni kohdalla.

Käytin Bilteman omia työkaluja/karmskruv ja mielestäni niiden tarkkuus on hyvä. Kiristin räikkävääntimellä ja se sujui melko raskaasti.

Lopulta jouduin sahaamaan ne karminruuvit, jotka olivat pyöristyneet ja juuttuneet kiinni, ja monen helvetin jälkeen sain ne ulos karmista. Sen jälkeen ostettiin adjufix ja koko homma oli korjattu tunnissa. Täytyy sanoa, että adjufix on huomattavasti vakaampi rakenne kuin tavalliset karminruuvit. Ne ovat hieman kalliimpia, mutta sen arvoisia joka päivä viikossa.

Fredrik

Vinkki; esiporaa aina ja poraa myös läpivientireikä holkille, jolloin säätäminen on vielä helpompaa. On olemassa erityinen pora karmskruvar:lle, joka poraa sekä holkille että itse ruuville yhdellä kertaa, mutta yksittäisiin oviin tai ikkunoihin se voi olla hieman liioittelua, mutta täytyy myöntää, että se on todella kätevää. Sitten kiristän kaiken ruuvinvääntimellä, mutta sinun on hivutettava varovasti, jotta et riko ruuvin kantaa.

Milkshaken
Ensinnäkin, jos aiot käyttää perinteisiä karmiruuveja (14 mm), poraa karmista läpi, usein se on porattu vain puoliksi. Osta kunnon karmiavain (T-malli) ja osta myös hylsy, siis se jolla ruuvi vedetään kokonaan sisään. Laita hylsy voimakkaaseen ruuvinvääntimeen tai porakoneeseen, ja sitten vedä ne sisään niin pitkälle, että näet 14 mm ruuvin pyöreyden. Sitten käytät T-avainta säätöön. Lupaan, että se on hyvin käytettyä rahaa, sillä karmien säätäminen onnistuu myös useita vuosia jälkeenpäin, jos tarpeen. Käytä tunnettuja merkkejä kuten Essve ym.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.