2 000 lukukertaa ·
9 vastausta
2k lukukertaa
9 vastausta
Riittääkö iskukiinnike ?
Olen aiemmin asentanut tangon makuuhuoneen kattoon selän ripustamista varten, käytin silloin kiila-ankkureita, M10x90, ne olivat ERITTÄIN tiukasti, mutta se mitä nyt haluan asentaa (liitetty kuva) olohuoneen betonikattoon täytyy olla hieman esteettisempää, haluan voida purkaa kiinnityksen ilman, että kierrevarsi jää kattoon, kuten kiila-ankkurien kanssa (jolloin se täytyy leikata tasaiseksi kulmahiomakoneella), olen sitten nähnyt vaihtoehdon "lyöntiankkuri", mutta en tiedä onko se yhtä kantava? Sen täytyy kestää kehonpainoni (80 kg) liikkeessä.
Näyttää enemmän aikuisten keinu kiinnikkeeltä😬😀R robin_nerf sanoi:Olen aiemmin asentanut tangon makuuhuoneen kattoon roikkumaan selkäni, käytin silloin ankkuripultteja, M10x90, se oli HYVIN KIINNI, mutta nyt haluan asentaa tämän (liitteenä oleva kuva) betonikattoon olohuoneessa, pitää olla hieman esteettisempi, haluan voida purkaa kiinnikkeen ilman, että kierteinen tanko jää kattoon kuten ankkuripulteilla (jotka pitää sitten kulmahiomakoneella tasoittaa), olen nähnyt vaihtoehtona "kiilapultin", mutta en tiedä onko se yhtä kestävä? Sen pitää kestää painoni (80kg) liikkeessä.
Ei ole tarvetta että sen pitäisi mennä nopeasti, lyöntiankkurit (4 kpl yhteensä) vie niin vähän aikaa kuin se vie kunhan ne pysyvät hyvin katossa miehenkokoiselleF fribygg sanoi:
Essven tai Hiltin iskuankkuri (Hilti on ollut markkinoilla 50 vuotta luullakseni) porataan siten, että koko holkki menee sisään + 5 mm ja sitten käytetään sille tarkoitettua työkalua. On mahdollista käyttää mitä tahansa työkalua, joka sopii holkkiin, ja lyödä sisään siinä oleva kiila pohjalle. Voi myös lyödä ensin kiilan sisään ja sitten kiertää pitkä pultti sisään ja kiristää, ne pysyvät tiukasti kiinni eivätkä lähde irti. Ei haittaa mitenkään, kun ne ovat niin syvällä.
Klikkaa tästä vastataksesi