Nyt haluaisimme asentaa sen parvekkeelle, mutta emme ole varmoja miten se kiinnitetään. Meillä on parveke yläpuolellamme, joten meillä on "katto", mutta se on painekyllästetty, joten ei varmaankaan ole järkevää porata siihen reikiä?! Onko ok kiertää kunnollinen koukku? Vai onko teillä joitain parempia ideoita?
Porata reikiä ei ole ongelma, sääntö on jopa suojattu. Aseta mielellään sääntö, joka on suoraan kiinnitetty tolppaan. Säännön jousto voi tuntua epämukavalta. Ei ongelmaa lujuuden kannalta.
En siksi, että uskon sen olevan tarpeetonta, mutta jos olet huolissasi, voit kiinnittää oman sääntösi alle, jonka kiinnität kahteen tai kolmeen olemassa olevaan sääntöön, ja johon sitten ruuvaat koukkusi kiinni.
Edit: miksi se ei olisi niin fiksua porata kyllästettyyn puuhun mielestäsi?
Olen kerran kiinnittänyt riippumaton täsmälleen samalla tavalla. Silloin ruuvasin trapetsikoukun kuvan mukaisesti painekyllästettyyn palkkiin. Jonkin ajan kuluttua koukku irtosi ja tuoli putosi alas. Silloin reiässä koukun kohdalla oli kosteaa ja puu oli melkein lahonnut. En tiedä, miksi niin kävi. Kun sitten kiinnitin tuolin uudelleen, asensin palkkikengillä tukipuun kahden palkin väliin ja laitoin ruostumattoman kierteitetyn silmän veneosastolta tukipuun läpi yhdessä venetiivisteen ja lukkomutterin (ja loctiten) kanssa. Tämä on tietysti voimakkaasti liioiteltu, mutta kun puolisollani, joka istui tuolissa sen pudotessa, osuivat sekä tanko että koukku päähän, niin se oli pakko tehdä näin....
En ole mikään asiantuntija, mutta olin kuullut, että pitäisi mieluiten välttää poraamista painekyllästettyyn, koska se voi lahota kuten herrasmies yläpuolellani näyttää kokeneen. :eek: Tämä voi kuitenkin olla täysin väärin.
Olisi jännittävää saada tietää syy tähän, koska olen esiporannut melko monta reikää terassini runkoon. Toivon vain, etten ole ollut idiootti, kun olen tehnyt niin...
Ntr hyväksytty painekyllästetty puu antaa täyden suojan koko puulle. Voit halutessasi halkaista koko säännön ja antaa kapsidin seistä vedessä tai sen lähellä.