1 760 lukukertaa ·
8 vastausta
2k lukukertaa
8 vastausta
Remonttikipsilevy maalatulle seinälle?
Hei minulla on maalatut seinät, joissa on jonkinlainen rakenteellinen kangas, joka on melko röpelöinen. Koska en henkilökohtaisesti pidä siitä ollenkaan, päätin laittaa päälle 6 mm remonttikipsilevyn. Olen lukenut vähän erilaisista ketjuista ja tullut siihen tulokseen, että sen pitäisi toimia laittamalla kipsiä + kipsilaastia "liimaukseksi".
Kuitenkin mietin vähän teidän kokemuksianne siitä, kuinka hyvin se kiinnittyy?
Seinä on melko röpelöinen, joten tuntuu siltä, että sen pitäisi kiinnittyä, mutta toisaalta se on maalattu, joten laasti ei "imeydy" niin hyvin?
Mitä mieltä olette. Erittäin kiitollinen vastauksista.
Kuitenkin mietin vähän teidän kokemuksianne siitä, kuinka hyvin se kiinnittyy?
Seinä on melko röpelöinen, joten tuntuu siltä, että sen pitäisi kiinnittyä, mutta toisaalta se on maalattu, joten laasti ei "imeydy" niin hyvin?
Mitä mieltä olette. Erittäin kiitollinen vastauksista.
Remontoija
· Stockholm
· 388 viestiä
Miksi et vain ruuvaisi?S Simon Löfqvist sanoi:Hei, minulla on maalatut seinät, joissa on jonkinlaista struktuuritapettia, joka on melko epätasainen. Koska en henkilökohtaisesti pidä siitä, päätin laittaa päälle 6mm saneerauskipsilevyä. Olen lukenut hieman eri ketjuista ja tullut siihen tulokseen, että sen pitäisi toimia laittamalla kipsi + kipsiliima "liimaukseen".
Kuitenkin ihmettelen hieman kokemuksianne siitä, kuinka hyvin se tarttuu?
Seinä on melko epätasainen, joten tuntuu siltä, että sen pitäisi asettua, mutta samalla se on maalattu, joten laasti ei imeydy niin hyvin?
Mitä mieltä olette. Olisin erittäin kiitollinen vastauksista.
SL Larsson93 sanoi:
Luulin, että 6 mm kipsi taipuu helposti ja muodostaa pieniä "kraatereita", ja ymmärsin, että liimaaminen + muutama kiinnitysruuvi liimauksen aikana olisi suositeltavaa.Henkan Sundberg sanoi:
En tiedä, onko sinulla jotain kantaa tähän, olen melko untuvikko
Remontoija
· Stockholm
· 388 viestiä
Mielestäni vaikuttaa enimmäkseen sotkuiselta käyttää laastia, kokeilisin ruuveilla ja harkitsisin 13 mm kipsiä sen sijaan.S Simon Löfqvist sanoi:
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 48 125 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 48 125 viestiä
Voisiko kyseessä olla irrotettava rakennetapetti, koska se on epätasainen?S Simon Löfqvist sanoi:Hei, minulla on maalatut seinät jonkinlaisella rakennekkudoksella, joka on melko epätasainen. Koska henkilökohtaisesti en pidä siitä lainkaan, päätin laittaa 6 mm saneerauskipsiä päälle. Olen lukenut hieman eri ketjuista ja tullut siihen tulokseen, että sen pitäisi toimia laittamalla kipsilevy + kipsiliima "liittämiseksi".
Kuitenkin haluaisin kuulla kokemuksistanne siitä, kuinka hyvin se kiinnittyy?
Seinä on melko epätasainen, joten se tuntuu siltä, että sen pitäisi pysyä, mutta samalla se on maalattu, joten liima ei "imeydy" niin hyvin?
Mitä mieltä olette. Olisin erittäin kiitollinen vastauksista.
Eli niin, että rakenteen päällä oleva kerros voidaan repiä pois ja jäljelle jää vain ohut paperikerros.
Lasikuituverkko ei yleensä ole epätasainen, vaan kuvioitu.
Selitykseni on varmaan vain huono. Se näyttää ennemminkin kudokselta, ei nyppyiseltä.BirgitS sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi