Hei minulla on maalatut seinät, joissa on jonkinlainen rakenteellinen kangas, joka on melko röpelöinen. Koska en henkilökohtaisesti pidä siitä ollenkaan, päätin laittaa päälle 6 mm remonttikipsilevyn. Olen lukenut vähän erilaisista ketjuista ja tullut siihen tulokseen, että sen pitäisi toimia laittamalla kipsiä + kipsilaastia "liimaukseksi".

Kuitenkin mietin vähän teidän kokemuksianne siitä, kuinka hyvin se kiinnittyy?

Seinä on melko röpelöinen, joten tuntuu siltä, että sen pitäisi kiinnittyä, mutta toisaalta se on maalattu, joten laasti ei "imeydy" niin hyvin?

Mitä mieltä olette. Erittäin kiitollinen vastauksista.
 
Millaista seinää se on? kipsi- vai betoniseinä?

Joka tapauksessa olisin hionut seinät koneella.
Pohjamaalannut Sigma Renova primerilla ja levittänyt tasoitteen.
 
  • Vau
Nissens
  • Laddar…
L Larsson93 sanoi:
Minkälainen seinä on kyseessä? kipsi- vai betoniseinä?

Joka tapauksessa olisin varmaankin hionut seinät koneella.
Pohjustanut Sigma Renova primerilla ja levyttänyt
Se on vanha talo, joten sanoisin, että jonkinlainen lastulevy.

Mutta jonkinlaisella maalatulla kankaalla päällä.
 
S Simon Löfqvist sanoi:
Hei, minulla on maalatut seinät, joissa on jonkinlaista struktuuritapettia, joka on melko epätasainen. Koska en henkilökohtaisesti pidä siitä, päätin laittaa päälle 6mm saneerauskipsilevyä. Olen lukenut hieman eri ketjuista ja tullut siihen tulokseen, että sen pitäisi toimia laittamalla kipsi + kipsiliima "liimaukseen".

Kuitenkin ihmettelen hieman kokemuksianne siitä, kuinka hyvin se tarttuu?

Seinä on melko epätasainen, joten tuntuu siltä, että sen pitäisi asettua, mutta samalla se on maalattu, joten laasti ei imeydy niin hyvin?

Mitä mieltä olette. Olisin erittäin kiitollinen vastauksista.
Miksi et vain ruuvaisi?
 
  • Tykkään
Mattias_Jo1
  • Laddar…
L Larsson93 sanoi:
Minkälainen seinä se on? Kipsi- tai betoniseinä?

Joka tapauksessa olin varmaan hionut seinät koneella.
Primannut Sigma Renova primerillä ja tasoittanut leveästi
S
Henkan Sundberg Henkan Sundberg sanoi:
Miksi et vain ruuvaisi?
Luulin, että 6 mm kipsi taipuu helposti ja muodostaa pieniä "kraatereita", ja ymmärsin, että liimaaminen + muutama kiinnitysruuvi liimauksen aikana olisi suositeltavaa.

En tiedä, onko sinulla jotain kantaa tähän, olen melko untuvikko :)
 
Käytä 13mm kipsilevyä sen sijaan ja ruuvaa, se on minun vinkkini.
 
  • Tykkään
Henkan Sundberg
  • Laddar…
S Simon Löfqvist sanoi:
S


Luin hieman ja sain käsityksen, että 6 mm kipsi taipuu helposti tämän yhteydessä ja muodostaa pieniä "kraattereita", ja sain käsityksen, että liimaus + muutama kiinnitysruuvi liimauksen aikana olisi parempi vaihtoehto.

En tiedä onko sinulla tästä mitään mielipidettä, olen melko noviisi :)
Mielestäni vaikuttaa enimmäkseen sotkuiselta käyttää laastia, kokeilisin ruuveilla ja harkitsisin 13 mm kipsiä sen sijaan.
 
BirgitS
S Simon Löfqvist sanoi:
Hei, minulla on maalatut seinät jonkinlaisella rakennekkudoksella, joka on melko epätasainen. Koska henkilökohtaisesti en pidä siitä lainkaan, päätin laittaa 6 mm saneerauskipsiä päälle. Olen lukenut hieman eri ketjuista ja tullut siihen tulokseen, että sen pitäisi toimia laittamalla kipsilevy + kipsiliima "liittämiseksi".

Kuitenkin haluaisin kuulla kokemuksistanne siitä, kuinka hyvin se kiinnittyy?

Seinä on melko epätasainen, joten se tuntuu siltä, että sen pitäisi pysyä, mutta samalla se on maalattu, joten liima ei "imeydy" niin hyvin?

Mitä mieltä olette. Olisin erittäin kiitollinen vastauksista.
Voisiko kyseessä olla irrotettava rakennetapetti, koska se on epätasainen?
Eli niin, että rakenteen päällä oleva kerros voidaan repiä pois ja jäljelle jää vain ohut paperikerros.

Lasikuituverkko ei yleensä ole epätasainen, vaan kuvioitu.
 
BirgitS BirgitS sanoi:
Voisiko se olla halkeileva rakennetapetti, koska se on nyppyinen?
Eli niin, että rakenteen päällä oleva kerros voidaan repiä pois ja jäljelle jää vain ohut paperikerros.

Lasikuitutapetti ei yleensä ole nyppyinen vaan kuviollinen.
Selitykseni on varmaan vain huono. Se näyttää ennemminkin kudokselta, ei nyppyiseltä.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.