2 988 lukukertaa ·
3 vastausta
3k lukukertaa
3 vastausta
Remontoida missä järjestyksessä?
Hei!
Olen hieman epävarma siitä, onko tämä oikea foorumi, mutta yritän kuitenkin!
Minulla on täysin "paljas" huone, jossa on betonilattia, betoniseinät ja betonikatto, jonka ajattelin muuttaa makuuhuoneeksi. Olen ajatellut käyttää kipsiä ja OSB-levyjä seinille, mäntylattiaa (jonka käsittelen itse) lattialämmityksellä (en ole päättänyt, käytänkö sähköä vai vettä) sekä mahdollisesti kattorakenteen (ehkä säilytän karhean betonikaton).
Mietin, mikä järjestys tämän tekemiseen olisi kätevin - olen kuullut, että "ylhäältä alas", eli ensin katto, sitten seinät ja viimeiseksi lattia, on hyvä käytäntö, mutta haluaisin kuulla, onko jollain kokemusta jostain muusta
Merkityksellistä on varmaan se, että ajattelin sijoittaa kylpyammeen makuuhuoneeseen (viemäri ja vesi ovat saatavilla, mutta putket on vedettävä!)
Kiitos!
Olen hieman epävarma siitä, onko tämä oikea foorumi, mutta yritän kuitenkin!
Minulla on täysin "paljas" huone, jossa on betonilattia, betoniseinät ja betonikatto, jonka ajattelin muuttaa makuuhuoneeksi. Olen ajatellut käyttää kipsiä ja OSB-levyjä seinille, mäntylattiaa (jonka käsittelen itse) lattialämmityksellä (en ole päättänyt, käytänkö sähköä vai vettä) sekä mahdollisesti kattorakenteen (ehkä säilytän karhean betonikaton).
Mietin, mikä järjestys tämän tekemiseen olisi kätevin - olen kuullut, että "ylhäältä alas", eli ensin katto, sitten seinät ja viimeiseksi lattia, on hyvä käytäntö, mutta haluaisin kuulla, onko jollain kokemusta jostain muusta
Merkityksellistä on varmaan se, että ajattelin sijoittaa kylpyammeen makuuhuoneeseen (viemäri ja vesi ovat saatavilla, mutta putket on vedettävä!)
Kiitos!
Viimeksi muokattu:
Se järjestys, jota kuvailet, kuulostaa hyvältä mielestäni. 
Kun maalaat katon ensin, vältyt maalin joutumiselta uusille seinille ja lattialle. Kun korjaat seiniä, sinun ei tarvitse huolehtia lattiasta vaan ainoastaan katosta jne.
Kun maalaat katon ensin, vältyt maalin joutumiselta uusille seinille ja lattialle. Kun korjaat seiniä, sinun ei tarvitse huolehtia lattiasta vaan ainoastaan katosta jne.
Klikkaa tästä vastataksesi