3 188 lukukertaa ·
4 vastausta
3k lukukertaa
4 vastausta
Remontoida huone yläkerrassa
hei
Olen kunnostamassa pientä huonetta yläkerrassa vanhassa talossamme. Rakennettu 1930-40 jossain siellä.
Haluan mainita heti, että olen kotinikkari inspiroitunut ohjelmista "Bygglov" ja "Arga Snickaren". Joten anteeksi tietämättömyyteni.
Haluan vaihtaa purueristeen uudempaan eristeeseen.
Tämä tarkoittaa, että minun täytyy avata seinät ja lattiat.
Ne ovat puuseiniä ja puulattioita, paksuudeltaan noin 20mm ja 30mm.
Palkkien koko on 175x75, mitä voin nähdä.
Kun alan avata lattiaa, se jatkuu seuraavaan huoneeseen. Vastaseinän alta.
Miten minun pitäisi toimia tässä?
Sahataanko lattialaudat vastaseinän alta ja yritetäänkö kiinnittää saumakohta alapuolelta? Jotta vanhat lattialaudat ja uudet lastulevyt kohtaisivat siellä.
Edelleen harkitsen laittavani välipuut palkkien väliin, joissa on 65cm cc.
Olen kunnostamassa pientä huonetta yläkerrassa vanhassa talossamme. Rakennettu 1930-40 jossain siellä.
Haluan mainita heti, että olen kotinikkari inspiroitunut ohjelmista "Bygglov" ja "Arga Snickaren". Joten anteeksi tietämättömyyteni.
Haluan vaihtaa purueristeen uudempaan eristeeseen.
Tämä tarkoittaa, että minun täytyy avata seinät ja lattiat.
Ne ovat puuseiniä ja puulattioita, paksuudeltaan noin 20mm ja 30mm.
Palkkien koko on 175x75, mitä voin nähdä.
Kun alan avata lattiaa, se jatkuu seuraavaan huoneeseen. Vastaseinän alta.
Miten minun pitäisi toimia tässä?
Sahataanko lattialaudat vastaseinän alta ja yritetäänkö kiinnittää saumakohta alapuolelta? Jotta vanhat lattialaudat ja uudet lastulevyt kohtaisivat siellä.
Edelleen harkitsen laittavani välipuut palkkien väliin, joissa on 65cm cc.
Jäsen
· Blekinge
· 12 220 viestiä
Mieti kannattaako todella purkaa lattia. Se aiheuttaa melko paljon lisätyötä.
Jos kuitenkin haluat tehdä sen, voit sahata väliseinän viereen. Vinkki: tiikerisaha lyhyellä terällä.
Sitten voi olla sääntö väliseinän alla ja silloin voit ruuviliimata kaverin sitä vasten, joka kannattelee uutta lattiaa.
Jos olet avannut lattian, voit myös tarkistaa kattolamppujen sähköjohdot alapuolella.
Jos kuitenkin haluat tehdä sen, voit sahata väliseinän viereen. Vinkki: tiikerisaha lyhyellä terällä.
Sitten voi olla sääntö väliseinän alla ja silloin voit ruuviliimata kaverin sitä vasten, joka kannattelee uutta lattiaa.
Jos olet avannut lattian, voit myös tarkistaa kattolamppujen sähköjohdot alapuolella.
Kiitos, olen alkanut ymmärtää, mikä työmäärä se on. Mutta haluan todella päästä eroon sahanpurusta ja heikosta lattiasta.
Mietin, voiko korte olla ala väliseinä seuraavaan palkkia pahimmassa tapauksessa seuraavassa huoneessa. Ja sitten saada tukea sieltä liitoksessa.
En tiedä, onko se, mitä kutsun väliseinäksi, kantava. Mutta arvaan, että vaakasuorassa suuret raot ja jousto eivät ole kantavia.
Mietin, voiko korte olla ala väliseinä seuraavaan palkkia pahimmassa tapauksessa seuraavassa huoneessa. Ja sitten saada tukea sieltä liitoksessa.
En tiedä, onko se, mitä kutsun väliseinäksi, kantava. Mutta arvaan, että vaakasuorassa suuret raot ja jousto eivät ole kantavia.
Viimeksi muokattu:
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Sinulla on talo, joka on rakennettu lautakehyksellä, luultavasti 3 tuuman. Lattianiskat ovat 3x7 tuumaa, mikä oli tuolloin lähestulkoon standardi riippumatta jännevälistä. Jos olet tekemässä näin laajaa remonttia, suosittelen harkitsemaan, voitko parantaa palkkien ominaisuuksia. Jotta voisit saada foorumilta näkemyksiä siitä, sinun täytyy kertoa nykyisistä jännevälisistä. Jos pohjakerroksessa on väliseiniä, jotka saattavat olla kantavia, pohjakartat ovat parhaita.
Klikkaa tästä vastataksesi