Asun vuosisadan vaihteen asunnossa, jossa kaikki kantavat seinät on rakennettu tiilestä. Tällaisessa 9 metrin (syvyys 50 cm) pitkässä seinässä on nykyään 60 cm leveä aukko (ovella).

Jos haluan leventää tätä aukkoa 20 cm lisää (60 cm:stä 80 cm:iin) saadakseni normaalin leveän oven - tarvitseeko minun silloin asentaa kantavat palkit tätä varten?

Olen aiemmin tarkistanut, että jos olisin avannut 70 cm lisää (60 cm:stä 130 cm:iin), se olisi vaatinut. Mutta tämä pieni aukko - tarvitsenko sitä todella silloin?

Kattokorkeus on 3,20 (aukko on 2 m korkea).

Tarkista rakennusinsinööriltä. Älä unohda kysyä lupaa yhdistykseltä/vuokranantajalta. ;)

Kuten Immobil kirjoittaa, on vaikea antaa vinkkejä tietämättä edellytyksiä. Tämän tyyppisten muutosten kanssa tulee aina olla varovainen. Jos kyseessä on kantava seinä, voi ilman huolellista selvittämistä saada ikäviä laskeumia heti tai ajan myötä, jos tekemisiä ei tiedetä tarkasti.

Usein voi leventää aukkoa, jos kantaa oikein. Tiiliseinä on yleensä uskomattoman vakaa, ja siihen voi asentaa I-palkin tai liimapalkin aukon yläpuolelle. Ota avuksi kirvesmies, jolla on kokemusta vastaavanlaisista töistä.
/CC

OK. Kiitos avusta.

Minun täytyy yksinkertaisesti tarkistaa rakennusinsinööriltä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.