6 466 lukukertaa ·
23 vastausta
6k lukukertaa
23 vastausta
Raudoitus, liittopelti, k-piirustus
Rituksessa ei ole mitään, mikä sanoisi, että UK:ssa on enemmän kuin yksi suunta. Se, mitä olet merkinnyt purppuraksi ja siniseksi rituksessa, on vain mittaketjuja.JoakimSwe sanoi:Tässä on miten uskon UK:n näyttävän, roikkuen 10 mm jokaisessa pellin laaksossa (eli pituussuunnassa, vihreä, punainen ja keltainen) mutta vain 1 kpl jokaisessa laaksossa/1 kpl/300 mm. Sitten tukemaan näitä on vielä 10 mm suoraan pellin yläpuolella 300 mm:in kohti sininen ja purppura-suuntaa. Eli kuin verkko, jossa kiinnitetään kaikki ristit. Sitten kaarevat L:t tulevat ylös muuriharkoista, 2 kpl per harkko ja kiinnitetään kiinni yläkerta tai UK?
[linkki]
Kuten se on piirretty, ja mikä on hyödyllisintä, on että B-teräkset (mahdollisesti AB, ei ilmene) menevät ylös yläkerta.
Hieman lisätietoa, kun puhut kiinnikkeistä. Ne eivät täytä mitään muuta tarkoitusta kuin pitää raudoituksen oikeassa paikassa valun aikana.
Jos satut löyhästi raudoittamaan yläkerta, ei anna sinulle mitään hyötyä sitoa jokaista ristiä sen sijaan, että tietyt esim. jokainen kolmas.
OK! En ymmärrä sitten, kuinka rautojen pitäisi kulkea, mutta niin kauan kuin se ei aiheuta muita ongelmia, pitäisi poikkipellin raudat (sininen/violetti-suunta) myös auttaa ja nostaa silloin puna/keltainen laaksossa myös.C C.Lundin sanoi:
On hieman outoa, että siinä lukee 2*10 mm, CC300, mutta ehkä raudat menevät blokkeihin? Eli 2 per blokki? Jos näin on, alan ymmärtämään!
Voin lisätä, että aluskate asennetaan myös.
Ehdottomasti, ymmärrän naralangojen rajoitetun tehtävän. Mutta ÖK asetetaan vain 500 mm päällekkäin ja sitten ollaan tyytyväisiä, eikö niin?C C.Lundin sanoi:Riituksessa ei ole mitään, mikä viittaisi useampaan kuin yhteen suuntaan UK:ssa. Se, mitä olet merkinnyt violetilla ja sinisellä piirustuksessa, on vain mittaketjuja.
Kuten se on piirretty, ja mikä tekee siitä hyödyllisimmän, on se, että B-raudat (mahdollisesti AB, ei käy ilmi) pitäisi nostaa ylös ÖK:ssa.
Hieman enemmän tietoa, kun kuitenkin puhut naraamisesta. Ne eivät täytä muuta tarkoitusta kuin pitää raudoituksen oikeassa paikassa valun aikana.
Jos tapahtuu niin, että asennat ÖK:n irtonaisena, se ei tuo sinulle mitään etua narata jokaista ristiä kohden, t.ex. joka kolmas.
Sen sinun täytyy ratkaista itse. Rakennesuunnittelija ottaa harvoin huomioon itse toteutusta.JoakimSwe sanoi:OK! Sitten en ymmärrä, miten raudat ripustetaan tässä tapauksessa, mutta niin kauan kuin se ei aiheuta muita ongelmia, raudat poikittain levyn yli (sininen/violetti-suunta) auttavat myös ja ripustavat sitten punaisia/keltasia laaksoissa.
Vähän kummallista, että siellä lukee 2*10 mm, CC300, mutta ehkä ne ovat raudat alas lohkoihin? Eli 2 per lohko? Siinä tapauksessa alan ymmärtää!
Voit myös lisätä, että alikatto asennetaan samalla tavalla.
Ne ovat kaksi erilaista merkintää. 2*10 mm ovat raudat lohkoista ylös ÖK:ssa ja fi10@cc300 ovat suoraraudat. Miksi ne ovat kahdella eri mittaketjulla, en voi kuitenkaan vastata, se olisi toiminut hyvin samalla.
Niin paljon et tarvitse fi6-raudassa, kuten se on piirretty, mutta siinä on sinulle marginaali. Sinun täytyy kuitenkin varmistaa sijoitus.JoakimSwe sanoi:
Mahtavaa! Nyt olen mukana. Aion ottaa yhteyttä rakennesuunnittelijaan ja pyytää häntä selventämään...C C.Lundin sanoi:Sen täytyy ratkaista itse. Rakennesuunnittelija ottaa harvoin huomioon itse suorittamista.
Ne ovat kaksi eri kohdetta. 2*10mm ovat rautoja lohkoista ylös OK:hon ja fi10@cc300 ovat suoria rautoja. Miksi ne ovat kahdessa eri mittaketjussa en kuitenkaan osaa sanoa, olisi toiminut hienosti käyttää samaa.
Niin paljon ei tarvita fi6-raudoille mitä on piirretty, mutta näin sinulla on marginaali. Tokihan sinun täytyy varmistaa sijainti.
Todennäköisesti tulee myös suoria rautoja toiseen suuntaan, jotta saadaan tuettua suoria rautoja yläreunassa sekä jäykistettyä poikittain.
Niin kauan kuin lisävahvistus vain maksaa rahaa, lisään varmaan vähän enemmän
Huomasin nyt myös, että Norosteel laski leveyden väärin... 9 kpl riittää vain 6,75 m ja tarvitaan noin 7,3 m yhteensä, eli 10 kpl levyjä. Gah...
Asennus tulee muovisen etäisyyssuojan päälle, luulen. Minun täytyy myös puhua betoniukkojen kanssa maanantaina, mitä he suosivat.C C.Lundin sanoi:Sen joudut ratkaisemaan itse. Suunnittelija ottaa harvoin huomioon itse toteutusta.
Se on kaksi eri kohtaa. 2*10mm ovat raudat lohkoista ylös ÖK:hen ja fi10@cc300 ovat suorat raudat. Miksi ne ovat kahdessa eri mittaketjussa, en kuitenkaan osaa vastata, olisi hyvin voinut käyttää samaa.
Niin paljon ei tarvitse fi6-raudoissa kuin kuvassa on, mutta silloin sinulla on varaa. Sinun täytyy kuitenkin varmistaa asennus.
22 poikittaista ja 80 pitkittäistä 10 mm 6 m raakarautaa pitäisi tehota. Silloin se ei ainakaan ole liian ohuesti raudoitettu...
Miten raakarautaa jatketaan (yksi puoli on noin 7,3 m), onko se 500 mm najlanka myöskin? Tuntuu vähän liian yksinkertaiselta..
Miten raakarautaa jatketaan (yksi puoli on noin 7,3 m), onko se 500 mm najlanka myöskin? Tuntuu vähän liian yksinkertaiselta..
Useimmissa tapauksissa 300 mm riittää fi6-raudalle. Tämä kuitenkin suunnittelijan tulee selventää, sillä pidemmillä etäisyyksillä generalskarv haluaa joko siirtää liitoksia tai tehdä niistä kaksinkertaisen pituisia.JoakimSwe sanoi:
On helppoa laittaa 6 m alkaen toiselta puolelta ja sitten vaihtaa toiselle puolelle. Silloin liitos kohdistuu todella kauas toisistaan ja 600 mm liitos on myös pieni kustannus. Tulee molemmat!C C.Lundin sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi