Hei

Aion vaihtaa vanhoja 150x150 ratapölkkyjä rakennustukkeihin, jotka ovat kyllästettyjä 120x140. Vanhat ovat suoraan maata vasten. Pitäisikö minun laittaa jonkinlainen kangas alle? Ajattelen, että puu ei saisi olla suoraan maata vasten. Onko jotain muuta huomioitavaa?

• Vanha puisesti reunustettu sorakäytävä ja letku vihreää nurmikkoa vasten.
MrJay
Puut kasvavat maassa, miksi ajattelet, että täytyy olla jotain välissä?

MrJay MrJay sanoi:
Puut kasvavat maassa, miksi ajattelet, että sinun täytyy olla jotain välissä?
Luin jostakin foorumilla byggahus, että jos laittaa puutavaraa suoraan maata vasten, se lahoaa ennemmin tai myöhemmin.

P
Valitse painekyllästetty puu, joka on merkitty NTR A, tämä kestää maan kanssa kosketuksessa (hetken aikaa). AB on huonompi, vältä sitä jos mahdollista.

Ruotsalaisella trä:llä on opas, kirjoita "träskyddsklass ntr" tai vastaavaa Googleen niin löydät. :)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkään
wicpe
  • Laddar…
MrJay
Nyt en ole mikään ammattilainen tällaisissa asioissa, mutta että se on kyllästetty voi olla hieman riskialtista. Löysin PDF:n juuri tästä aiheesta kemikaali-inspektionilta, lue vaan :)

• Tykkään
BirgitS ja 2 muuta
  • Laddar…
P
MrJay MrJay sanoi:
Nyt en ole mikään ammattilainen tällaisten asioiden kanssa, mutta se, että se on kyllästetty, voi ehkä olla hieman riskialtista. Löysin PDF:n juuri tästä aiheesta kemikaalitarkastuksesta, vain lukea :)
Se oli askel pidemmälle kuin ajattelin. On niin tottunut painekyllästettyyn puuhun, ettei ajattele mahdollisia terveys- ja ympäristövaikutuksia, paitsi että käyttää hanskoja, kun se on vielä märkää nesteestä.

W wicpe sanoi:
Hei

Aion vaihtaa vanhat ratapölkyt 150x150 rakennuspalkkeihin kyllästettyyn 120x140. Vanhat ovat suoraan maanpinnalla. Pitäisikö minun laittaa jonkinlainen kangas alle? Ajattelen, että puu ei saisi olla suoraan maata vasten. Onko jotain muuta huomioitavaa?
Miksi et valitsisi materiaalia, joka ei lahoa, jos nyt aiot tehdä vaihtotyön?

F fribygg sanoi:
Miksi et valitsisi materiaalia, joka ei lahoa, jos nyt kuitenkin aiot tehdä vaihtotyön?
Hei, hyvä ajatus. Ajatteletko jotain muuta vaihtoehtoa kuin rakennustukit? Ja mitä siinä tapauksessa? Minun pohdintani oli, toimiiko se laittaa kyllästettyä maata vasten, jos kyllä, niin ajattelin tehdä niin.

NTR A kestää maata vasten, mutta sorapeti sen alla ja koko alueen aluskanka on aina hyväksi, jos haluat sen kestävän hieman pidempään.

Muussa tapauksessa, jos saat vanhoja sähköpylväitä, ne kestävät kohtuullisesti hyvin, sillä ne on kyllästetty jollakin mukavalla aineella.

Aion itse laajentaa kotona parkkipaikkaa ja käyttää vanhoja sähköpylväitä, joita olen saanut, kehyksenä pitämään soran paikoillaan :)

• Tykkään
wicpe
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.