Olen ajatellut järjestää tilan (pesutupa) kellarissamme, jossa seinät koostuvat maalatuista lecaharkkoista. Onko jollakulla kokemusta maalattujen lecaharkkojen rappaamisesta tai tasoittamisesta? Onko jotain, joka kiinnittyy hyvin ilman esikäsittelyä?
Epäselvää, mitä maalia on käytetty, luultavasti tavallinen seinämaali.
Olisin kiitollinen vinkeistä ja ajatuksista!

• Maalatut lecaharkkoseinät kellarissa, rosoinen pinta, kysymys kipsauksen tai tasoituksen sopivuudesta.
  • Maalatut lecaharkot lähikuvassa, karkea pinta yksityiskohtaisesti näkyvissä.
E Elisabet_H sanoi:
Olen ajatellut järjestää tilaa (pesutupa) kellarissamme, jossa seinät koostuvat maalatuista lecaharkoista. Onko kenelläkään kokemusta siitä, että on rappaillut tai tasoittanut maalattuja lecaharkkoja? Onko olemassa jotain, joka tarttuu hyvin ilman, että tarvitsee esikäsitellä? Epäselvää, mitä maalityyppiä, todennäköisesti tavallinen seinämaali. Kiitollinen vinkeistä ja ajatuksista!
Helpoin tapa on liimata kipsilevyt seinään kiinni.

• Tykkään
Elisabet_H
  • Laddar…
Jos kyseessä on kellari, niin rappaus on parempi valinta kuin kipsi tai tasoite, koska se kestää kosteutta ja voi kuivua ongelmitta.

• Tykkään
fribygg ja 2 muuta
  • Laddar…
Laitetaan märkätilojen kangas päälle ja sen jälkeen tietysti märkätilojen maali, niin seinästä tulee pesutupaluokan mukainen.

• Tykkään
Elisabet_H
  • Laddar…
Olen tasoittanut maalatun lecavägg, se vie todella paljon tasoitetta. Mutta siitä tuli hyvä.

• Tykkään
Elisabet_H
  • Laddar…
D
Tartuntapohjuste ja seinäkorjauslaasti.

• Tykkään
Elisabet_H
  • Laddar…
pacman42 pacman42 sanoi:
Olen tasoittanut maalattua lecavägg, se vetää uskomattoman paljon tasoitetta. Mutta siitä tuli hyvä.
Kiitos vastauksestasi! Mukava kuulla, että siitä voi tulla hyvä. Muistatko mitä tasoitetta käytit?

E Elisabet_H sanoi:
Kiitos vastauksesta! Kiva kuulla, että siitä voi tulla hyvä. Muistatko, mitä pakkelia käytit?
Pesin seinän ja käytin tavallista seinäpakkelia. Minulla oli iso ämpäri jäljellä aiemmasta projektista. Ämpäri oli melkein tyhjä 2,5mx5m alueelle.

Pakkeli kutistuu, en muista tuliko tehtyä kolme vai neljä kerrosta.

• Tykkään
Elisabet_H
  • Laddar…
Liian myöhäistä nyt, mutta miksi *** eivät he puhdistaneet seinää ennen kuin laittoivat väriä!

• Tykkään
  • Haha
Oldboy ja 1 muu
  • Laddar…
M MagHam sanoi:
Myöhäistä nyt, mutta miksi *** eivät he puhdistaneet seinää ennen kuin laittoivat maalin!
Se olisi voinut kysyä minulta koskien kohtaa, jonka pakkeloin. Vastaus on yksinkertainen, halusin vain kirkkaamman pinnan ja minulla oli kiire...

• Tykkään
MagHam
  • Laddar…
pacman42 pacman42 sanoi:
Se olisi voinut kysyä minulta siitä, missä pakkeloin. Vastaus on yksinkertainen, halusin vain vaaleamman pinnan ja minulla oli kiire...
Se ei ole kovin hyvä. Maalauksen jälkeen on vaikea käyttää sementtipohjaisia tuotteita. Suosittelisin laajapintaista pakkelointia märkätilatasoitteella ennen uutta maalausta, jos haluaa tasoittaa sellaisia seiniä.

M MagHam sanoi:
Se ei ole kovin hyvä. Maalauksen jälkeen on vaikea käyttää sementtipohjaisia tuotteita. Ehdottaisin laajatasoitusta märkätilatasoitteella ennen uutta maalausta, jos haluaa tasoittaa sellaisia seiniä.
Ehkä se oli märkätilatasoite, jota käytin? Siitä on jo muutama vuosi, joten se saattoi olla viimeisimmän märkätilaremontin jälkeen, kun he olivat jättäneet suuren ämpärin..

D Drburr sanoi:
Gripprimer och vägglagningsbruk.
Kiitos vastauksesta! Onko tämä jotain, mitä olet kokeillut maalatulle pinnalle? Suositellaanko erityistä primeria tai seinäkorjausainetta?

D
E Elisabet_H sanoi:
Kiitos vastauksesta! Oletko kokeillut tätä maalatulle pinnalle? Onko jotakin erityistä pohjamaalia tai seinänkunnostuslaastia, jota suosittelet?
https://www.bygghemma.se/hus-och-by..._KRu8f7i4uVbJ0HVt311FDpyii2qj-WxoCKowQAvD_BwE Tarttuu useimpiin pintoihin, seinänkunnostuslaasti on yleensä lip 320 tai webers wallplaster rapid. Lip on helpompi työstää. Kitkan reikiä ja epätasaisuuksia ensimmäisellä kierroksella ja laitan sitten ohuen kerroksen lisää, jonka pintaa hierrän.

D Drburr sanoi:
Kyllä, värille jopa suoraan tapetille (vaikka sitä ei suositella) niin kauan kuin alusta pysyy kiinni, yleensä hyväksyn sen.
[linkki] - All Products - Medium Prio - Shopping&utm_id=19814304156&gad_source=1&gad_campaignid=19814304156&gbraid=0AAAAAD8-GQk-0MoXYCYvg-3mf69cjRk0h&gclid=CjwKCAiA-sXMBhAOEiwAGGw6LC2BFNROS82-u1_oQgABG2_KRu8f7i4uVbJ0HVt311FDpyii2qj-WxoCKowQAvD_BwE
Tarttuu lähes kaikkeen, seinäkorjauslaasti on yleensä lip 320 tai webers wallplaster rapid. Lip on helppokäyttöisempi. Täytän reiät ja epätasaisuudet ensimmäisessä vaiheessa ja lisään sitten ohuen kerroksen pinnan silottamiseksi.
Kiitos vastauksesta!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.