Olen poistanut kaakelin uuden takan asennusta varten (vähän jäljellä) ja olen tienhaarassa, sillä prosessissa on irronnut osa rappauksesta.

Pitäisikö minun:

1) Poistaa kaikki rappaus niin, että takana oleva tiili on täysin paljas?

2) Poistaa vain loput kaakelit ja tehdä uusi rappaus/tasoitus seinään, missä tiili näkyy, jotta saan jälleen sileän pinnan?

Ja miten saan parhaan mahdollisen siistin reunan tapettia vasten, riippumatta siitä, minkä vaihtoehdon valitsen?

• Kuvassa onseinän osittainen purku, jossa näkyy tiiltä ja putkea, irrotettuja laattoja lattialla, vasemmanpuoleisessa kulmassa viherkasvi.
  • Tiiliseinä, josta on irrotettu osittain rappaus ja laatat; paljasta tiilipintaa ja jäljellä olevaa rappausta näkyvissä nurkassa.
Minä poistaisin tiilen esiin ja kulmiin laittaisin joko puulistat samma värissä kuin seinä tai valkoisina, tai voit asentaa kipsikulmalistat, jotka tasoitellaan ja sitten maalataan seinävärillä.

Siitä tulee hieman tarkkuustyötä hiomakoneella saadaksesi siistin kulman, mutta lopputulos on luultavasti hyvä.

Hyviä vinkkejä, kiitos!

Pitäisikö minun käyttää jotain erityistä spackelia?

Onko se savupiippu takana?
Nyt voi olla, että kaminaan on asennettu putki, mutta jos ei ole, sen pitäisi luultavasti olla rappaus, koska rappaus on yleensä osa itse savupiipun tiivistystä.

Jiji Jiji sanoi:
Onko se savupiipun takana?
Nyt siellä on ehkä asennettu putki takkaan, mutta jos ei ole, sen pitäisi varmasti olla rappaus, koska rappaus on yleensä osa savupiipun tiivistystä.
Kyllä, juuri niin. Kuvassa näkyvä reikä on kanavan putki. Okei, sitä en tiennyt 😅

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.